2 soorten MPlayers...? wat is het verschil?...

Weten jullie welke van de twee het beste is en wat het verschil is tussen die 2?... Welke van de 2 gebruiken jullie?

MPlayer 2.0b8r5

MPlayer 1.0pre8 rc4

je zou denken dat MPlayer 2.0 een nieuwere versie is dan MPlayer 1.0, maar I am a little bit confused because… :
MPlayer 2.0b8r5 20 May 2005
MPlayer 1.0pre8 rc4 04 Sep 2005

versie 1.0 is later uitgebracht dan versie 2.0??!!
welke van de 2 moet ik hebben??

de 2 is een beta,

de 1 is een “normale” versie.

En die 2 is voor Tiger only, maar der zit nier meer veel vaart in de ontwikkeling van beiden, de audio is al zeer lang "zacht" (vergelijk maar eens met VLC).

En om de verwarring no groter te maken is er nu ook een release van Mplayer zelf, te downloaden op http://www.mplayerhq.hu/homepage/design7/dload.html mac os x preview release)

Maar iemand zou zich echt ns bezig moeten houden om een degelijke player te maken, nu heb ik het niet over het afspelen maar simpelweg over de opbouw vd programmas. VLC komt al dichter in de buurt (maar vind ik nie zo lekker spelen als Mplayer) en Mplayer is echt afgrijselijk qua structuur (dat ie bestaat uit twee programmas bijv.)

Zelfs Quicktime vind ik geen killer, als nu iemand Delicious Library en MPlayer en iTunes samen zou brengen (de makkelijke manier van toevoegen van Delicious, het afspelen van Mplayer en de manier van ordenen van iTunes), dat zou mooi zijn. (Ik ken CenterStage maar vind die nog te buggy en die gebruiken Quicktime om mee af te spelen)

toen ik MPlayer 1.0pre8 rc4 op mijn iBook G3 wilde starten kreeg ik de melding dat bepaalde functies van dit programma niet zullen werken omdat mijn mac geen Altivec support... weet iemand wat die Altivec inhoud??

AltiVec is de "Turbo" van de G4 processor. G3's hebben dit niet.

[quote:bd38951904="unSOUND"]AltiVec is de "Turbo" van de G4 processor. G3's hebben dit niet.[/quote:bd38951904]

van watvoor functies van MPlayer (die AltiVec zou moeten supporten) bijvoorbeeld zal ik dan geen gebruik van kunnen maken?..

[quote:39d21952f1="junkiesxl"]En om de verwarring no groter te maken is er nu ook een release van Mplayer zelf, te downloaden op http://www.mplayerhq.hu/homepage/design7/dload.html mac os x preview release)[/quote:39d21952f1]Erm, dat is precies dezelfde als uit de OP hoor.

mplayer zelf is een console applicatie. De krachtigste video-toepassing die ik ken. Zeer veel support voor verschillende media en systemen. Kan conversies uitvoeren van alle soorten media met de nodige filters. Deze kan DVD's rippen en converteren naar eender welk formaat alsook live-tv opnemen,bewerken met filters,comprimeren en streamen,... Eindeloos veel mogelijkheden Maar dit is wel voor de gevorderde gebruikers. alles moet in de console worden ingesteld.

MplayerOSX is een front-end voor mplayer speciaal voor Mac OSX en staat los van het MPlayer project zelf. De code is terug opgenomen bij het MPlayer project en deze ontwikkeling gebeurt nu ook door het MPlayer team.

De ontwikkeling van Mplayer is zeer actief ( in tegenstelling tot wat hier boven wordt gemeld).
Zelf ben ik ontwikkelaar bij MPlayer (niet het OSX deel) en ik raad je aan om de mplayer van de mplayer.hq site te gebruiken.

P.S.: Ben bezig met een nieuwe versie aan het compileren voor OSX.

Even wat "weerwoord", ik had het blijkbaar idd fout, de Mplayer OS X preview is dezelfde als de 1.0pre8 versie. Dacht dat deze ontwikkeld was door de mensen van mplayer zelf maar blijkbaar niet.

Ten tweede heb ik niet gezegd dat de ontwikkeling van mplayer stillag, het was de ontwikkeling van de binary version voor OS X die stil lag. (mplayer zelf is idd een bezige bij en probeer em dan ook regelamtig te compilen van de CVS) En dat klopt nog wel voor zover ik weet, zal straks ns wat ronzoeken in de CVS…