2 VGA-schermen op Dual G5 met Radeon 9600XT

Zoals de titel reeds laat vermoeden wil ik graag 2 VGA's aansluiten. Momenteel is 1 scherm aangesloten op de bijgeleverde convertor, maar hoe moet ik het 2e aansluiten. De aansluitingen zijn niet identiek. Welk is de DVI en welk de Apple Display Connector? Alvast bedankt.

ADC is die met de ronde hoeken.

Moet je alleen deze nog hebben.

Ik vind dat wel veel geld voor een dom kabeltje, maarja... Ik heb niet veel keus zeker.

meneer heeft een Dual G5 met een ATI kaart,

maar 40 euro is te veel geld…

:innocent:

voor een kabeltje van 5cm lang vind ik dat behoorlijk veel...

Er zijn mensen die 2500 voor een computer te veel vinden, wat zeg jij dan tegen zo iemand ?

Gewoon doen, het is reuze handig, ik heb zelf op excact dezelfde manier 2 schermen aan mijn G5 hangen, en het werkt gewoon heerlijk. Enige andere optie is een scherm met een ADC stekker, maar als je al een monitor heb gekocht, zul je wel moeten…

Noou nou €40 dat is 80 gulden voor een snoertje en 2 connectors ter waarde van €5.

Maar gelukkig kan je in normale Mac winkels ook goedkopere kabeltjes kopen die hetzelfde doen.

op www.ebay.nl kom ik ze wel eens gebruikt tegen voor 10-20 dollar

je kunt volgens mij op www.depczaak.nl ook voor 38,50 een 2de video kaart kopen een ati 7000 32 mb pci en dan een andere bios er in flashen dan heb je voor die 40 euro geen snoertje maar een video kaart :wink:

Verkoop je 9600 en koop een 9700/9800 die geflashed is deze kaarten hebben een vga en dvi output dvi->vga convertor is 10 euro en soms zit die er zelfs standaard bij

mag ik eens vragen wat er zo speciaal is aan een ADC connector... Ik snap het nut er niet van.

ADC heeft andere pinnetjes dan DVI en er zit ook nog stroom en USB op zodat je USB poorten in je beeldscherm kan hebben.

Dus: DVI + stroom + USB = ADC.

Een Apple uitvinding waar ze met de nieuwe schermen alweer vanaf stappen en gewoon weer DVI doen.

ADC is DVI (digitaal signaal) met 24 volt(voeding) +usb een grote flop! volgens mij want daardoor moesten alle mac's in eens duurdere voedingen hebben want de atx standaard heeft geen 24 volt duurdere grafische kaarten speciale ontwikkeling en runs alleen voor apple producten. daardoor zijn videokaarten voor apple zo duur! in vergelijking met de pc wereld. nu de standaard dood is gaan hopelijk de prijzen omlaag want alle videokaart kunnen uit de zelfde fabriek en run komen alleen een ander rommetje in de bios chip.