2 videokaarden macbook pro?

hallo,

ik heb sinds kort een macbook pro 15" 2011, deze(en ik denk ook andere) heeft 2 videokaarten. als ik 1 extern scherm er op aansluit staat er bij bijde schermen(ingebouwde meegerekend) dat ze zijn aan gesloten op de 256 gb videokaart.
wat doet die andere videokaart dan? doet die mee aan rederen of wordt die als extra kracht gebruikt bij gamen ofzoiets?

ik vroeg het me gewoon af

[quote]
Ik heb sinds kort een MacBook Pro 15" 2011, deze (en ik denk ook andere) heeft 2 videokaarten.
[/quote]
Volgens mij zit er maar één grafische processor in die aan het werk wordt gezet tijdens het gamen bv. De lichtere Intel HD wordt dan gebruikt voor 'normale taken'. Je kunt ze volgens mij niet samen gebruiken. (edit) En er zitten er dus toch twee in (na het even te hebben nagekeken!)
[quote]
256 GB videokaart.
[/quote]
Bedoel je niet MB?

De eerste videokaart bevindt zich in de processor deze is van Intel, deze wordt gebruikt tijdens het internetten of bij het werken in een word document deze beschikt volgens mij over 256mb video geheugen. Als je vervolgens gaat gamen of andere belastende taken voor je videokaart gaat doen, schakelt deze over op de dedicated videokaart van AMD deze heeft 512mb of 1024mb video geheugen hangt van het model af.

Edit: de 13'' macbook's beschikken alleen over een Intel videochip in de processor, de 15'' heeft er 2.

oke, dus die standaard 256 mb is voor gewoon werk en de andere voor zwaar werk.

De [b]Intel HD 3000[/b] (met 384mb of shared memory, dit pakt hij van je RAM geheugen) werkt gewoon bij het internetten en bij normale zaken zoals hierboven al werd aangegeven. Bij de zwaardere taken (gamen, video's kijken, noem maar op) gebruikt hij de [b]AMD Radeon HD 6490M[/b] videokaart (met 256MB geheugen, niet shared memory dus).

[i](Het kan ook zijn dat er een [b]Radeon HD 6750M[/b] videokaart (met 1GB) hebt als je de high-end hebt gekocht).[/i]

[url=http://support.apple.com/kb/SP620]Klik hier voor de specificaties als bron.[/url]

Moet een intel 4000 zijn

2011 model had 3000

Bij mij staat er: Intel HD-video 3000 512 MB
.
(edit)
Ik wilde het nu ook weten en ik heb even in mijn systeem profiel gekeken en op de wiki pagina.
http://en.wikipedia.org/wiki/MacBook_Pro
.
Wiki zegt:
Intel HD Graphics 3000 with 384 MB DDR3 SDRAM shared with main memory (15" and 17" models) and AMD Radeon HD 6750M with 512 MB GDDR5 memory (15" models)
or AMD Radeon HD 6770M with 1 GB GDDR5 memory (15" and 17" models)
Automatically switches between graphics hardware when running OS X
.
Systeemprofiel zegt:
Chipsetmodel: AMD Radeon HD 6770M
Type: GPU
Bus: PCIe
Breedte PCIe-baan: x8
VRAM (totaal): 1024 MB
Fabrikant: ATI (0x1002)
Apparaatcode: 0x6740
Revisiecode: 0x0000
ROM-revisie: 113-C0170L-573
gMux-versie: 1.9.23
Versie EFI-besturingsbestand: 01.00.573
en
Chipsetmodel: Intel HD Graphics 3000
Type: GPU
Bus: Ingebouwd
VRAM (totaal): 512 MB
Fabrikant: Intel (0x8086)
Apparaatcode: 0x0126
Revisiecode: 0x0009
gMux-versie: 1.9.23
.
Waarom heb ik 512Mb bij de Intel en niet 384Mb zoals de Apple site en Wiki laten zien???

Welke macbook heb jij dan?

@recoiller; Heb je toevallig meer RAM in je MacBook geprikt? De Intel HD Graphics 4000 heeft standaard 384MB aan video-geheugen wanneer er 4GB aan RAM aanwezig is, wordt dit meer dan 4GB dan "snoept" deze videokaart er nog 128MB bij. Zodoende komt het totaal op 512MB, hetgeen bij mijn MacBook Pro 13" ook het geval is (ik heb de standaard 4GB RAM vervangen door 8GB, en sinds dien geeft hij 512MB videogeheugen aan).

Klopt, ik heb er 8Gb in zitten. Dat is het dubbele van de standaard toen. Dat verklaart het. Dank je.