20" Cinema Display aan te sluiten op een PC met VGA?

Hallo,

Is het mogelijk om een 20" Cinema Display aan te sluiten op een PC met VGA aanstuiting? In de specificaties staat dat er een DVI connector vereis is. Vermits geen enkele (of bijna geen enkele) PC notebook uitgerust is met DVI heb ik het waarschijnlijk aan m’n been. Als ik een 20" Cinema Display koop zou ik het ook graag af en toe kunnen aansluiten op m’n Acer notebook. Sommige programma’s voor m’n studies vereisen namelijk Windows.

Na eventjes zoeken heb ik dure hardware gevonden om het VGA signaal om te zetten naar DVI. Er is waarschijnlijk geen goedkope oplossing?

Anders moet ik een 20" Dell scherm kopen dat wel mooi zwart is maar het is toch niet hetzelde als een Cinema Display …

Alvast bedankt,

Fabian

zijn er niet gewoon tussenstukjes van dvi-i naar vga? dacht van wel.. en die kosten iets van 12 euro ofzo... kan het donderdag wel ff checken of wij die verkopen (werk bij mycom)

Andersom wel ja, die krijg je zelfs gratis bij een Mac...

Maar die maken van een DVI aansluiting op je kaart een VGA aansluiting,
maar Larridon moet dus precies andersom…

En de Acer vervangen? Is dat geen optie?

[quote:063ba88d5e="larridon"]Sommige programma's voor m'n studies vereisen namelijk Windows.[/quote:063ba88d5e] [quote:063ba88d5e="trabant"]En de Acer vervangen? Is dat geen optie?[/quote:063ba88d5e] Als je nou eens had gelezen he... ;) :P

[quote:1c6968ca16="trabant"]En de Acer vervangen? Is dat geen optie?[/quote:1c6968ca16]

De Acer is een gloednieuwe laptop. Het toestel is wel al een paar maanden oud en dus zowat in prijs gehalveerd. Verkopen is dus niet interessant.

Waarschijnlijk koop ik toch maar een 15-inch PowerBook ofwel PowerMac G5 met 20" Dell scherm (VGA & DVI aansluiting).

Bij de eerste TFT schermen zat nog een analoog naar digitaal conversie ingebouwd. Ze moesten wel want lang niet iedere Apple/PC had een DVI aansluiting. Apple heeft dit nu weggelaten (kosten overweging denk ik) zodat je dit scherm niet meer op oudere machines/videokaarten kan gebruiken.

Volgens mij hebben DVI schermen nog altijd een VGA poort. Apple gebruikt de VGA poort niet zodat je zeker geen ouder toestel kan aansluiten op hun nieuwe schermen. Dit is een bewuste keuze van Apple. Bijgevolg zal ik waarschijnlijk bewust een 20" Dell scherm kopen. Niet zo mooi als die van Apple maar het Dell scherm is neutraal zwart dus stoort het niet zo op mijn bureau.

Waarom Dell als ik vragen mag? Dell is geen fabrikant en je weet dus niet welk merk scherm je koopt. Ik vind dat wel even andere koek dan een Apple scherm. Als je een ander merk gaat kopen zou ik toch gaan voor merken als Iiyama, Samsung, Eizo of iets dergelijks. Dan weet je tenminste wat je koopt. Een 20" scherm is nou niet bepaald goedkoop.

Is het mogelijk? Mijn vader wilt ons 20" Cinema scherm ook op z'n PC aansluiten, maar ik weet niet of dat gaat werken..? Nog steeds geen ervaring hiermee?

Als hij een DVI aansluiting heeft wel, anders niet.

:expressionless:

Voor een pc heb ik wel een oplossing... koop gewoon een videokaart met dvi uitgang. De laptop sja dat zal moeilijk worden denk ik.

[quote:9332124702="Nisei"]Waarom Dell als ik vragen mag? Dell is geen fabrikant en je weet dus niet welk merk scherm je koopt. Ik vind dat wel even andere koek dan een Apple scherm. Als je een ander merk gaat kopen zou ik toch gaan voor merken als Iiyama, Samsung, Eizo of iets dergelijks. Dan weet je tenminste wat je koopt. Een 20" scherm is nou niet bepaald goedkoop.[/quote:9332124702]

Volgens mij maken Dell en Apple beide gebruik van hezelfde Philips scherm, alleen de Apple is iets functioneler ivm met de extra firewire poorten en heeft imho een mooier design.

Het mooie cinema is het oude g4 cinema, maar ik zoek het ms rating van dat ding

Volgens mij was dat 25 ms...

gewoon tussenstukje van 12 euro ertussen en klaar toch

heb het scherm zelf ook ben er erg tevreden over

ismirnof:

Het gaan niet om een VGA monitor op een DVI aansluiting.
Het gaat juist om een DVI monitor op een VGA aansluiting.

En DIE tussenstukjes zijn er dus juist niet.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is vrijwel iedere converter er ook in omgekeerde vorm. Ik heb hierdoor zelf een een oude Powermac aangesloten op een G5; de converter welke bij de G5 zit aangesloten op een converter welke bij een Sony 20" (ca. 6 jaar oud, weet type niet) zat, en deze weer op de converter welke bij de PowerMac (9600) geleverd werd. Zijn wel drie converters op elkaar, maar levert verder geen probleem op.

[quote:b2f5542ee0="unSOUND"]ismirnof:

Het gaan niet om een VGA monitor op een DVI aansluiting.
Het gaat juist om een DVI monitor op een VGA aansluiting.

En DIE tussenstukjes zijn er dus juist niet.[/quote:b2f5542ee0]

zijn er wel volgens mij