20" cinema display vraagjes

Ik heb een paar vragen over de 20" cinema displays. Ik loop er al tijdje tegenaan te hikken om mijn Lacie 19 electron blue (nog belangstelling iemand :)) scherm aan de kant te schuiven voor een 20' cinema display, maar voordat ik het echt doe heb ik nog een paar vragen. Apple zegt dat je hem niet kan gebruiken onder OS9, maar ik heb ook gelezen dat het wel kan, maar met een aantal beperkingen. Wat is waar en wat zijn de eventuele beperkingen? Het andere is dat het scherm helemaal automatisch goed wordt aangestuurd op de juiste resolutie en dergelijke. Wat gebeurt er als je games als Medal of Honour of Ghost Recon draait die een lagere resolutie gebruiken. Een lagere resolutie op mijn G3 powerbook geeft een hopeloos onscherp beeld. Geldt dit ook voor de cinema displays? En de derde vraag is of het slim is vandaag (21-6) nog naar de winkel te rennen om een nieuw scherm te kopen, of verwacht men maandag nieuwe schermen naast de G5, waardoor volgende week de 'oude' displays voor een paar honderd euro minder de winkel uitgaan. Een paar maanden na een aanschaf een sterke prijsdaling kan ik mee leven, maar dezelfde week nog is altijd een beetje zuur. Alvast dank voor jullie antwoorden. Hans

ik zou zeker nog 2 a 3 maanden wachten i.v.m. eventueel nieuw spul. Verder is heb je altijd een wazig scherm als je je resolutie lager zet dan de default van een tft.