20" iMac snel genoeg voor InDesign ??

Amici,

Ik denk erover om een 20 inch iMac te kopen. Aangezien ik voorlopig vanuit huis werk moet ik woekeren met ruimte. De iMac lijkt me dan perfect. Verder vind ik hem erg mooi.

Maar: Is ie wel snel genoeg ? Ik zou dan gelijk de Abode CS aanschaffen, en overstappen op Indesign. Ik heb van verschillende kanten gehoord dat ID erg langzaam is. Hoe is het als ik ID op de iMac bijvoorbeeld gebruik voor een magazine van 48 pagina’s, of een catalogus met 340 hoge-resolutie beelden ?
Werkt dat nog snel of kan ik toch beter voor een vette G5 gaan ?

Iemand hier ervaring mee ?

Ik gebruik het hele CS pakket op een iMac 800.

InDesign bijna dagelijks voor magazines van 40 pagina’s en meer.
Veel FC-scans op de pagina’s en erg veel fontwissels.
Geen enkel probleem met het traag zijn van InDesign.

De pagina-voorvertoning in hoge resolutie wil wel eens op zich laten wachten, maar dat hoef je dan ook niet continue aan te hebben staan.

Photoshop gebruik ik voornamelijk voor het vrijstaand maken van grote HR beelden, maar ook hier heb ik geen poblemen met de snelheid hoor.

Dag,

Ik heb zelf een iMac 1ghz 17 inch, 768 mb en indesign CS draait redelijk lekker, ligt natuurlijk ook aan de grote van het document wat je open hebt. Laatst had ik een project van ongeveer 160 pagina’s met op elke pagina redelijk wat illustraties, dan merk je bij het scrollen door de tekst dat het wat stroperig wordt. Ook het opslaan duurt dan redelijk lang.
Maar over het algemeen is mijn computer al redelijk oke, en de 20 inch die hogere specificaties heeft moet het dan helemaal trekken

[quote:215e7e3663="EagerB0bNerd"]...of kan ik toch beter voor een vette G5 gaan ? [/quote:215e7e3663]

Helaas, Indesign is niet het juiste excuus om een G5 te mogen aanschaffen.
Ik maak zelf een 146 pag’s dik tijdschrift op een vergelijkbare G4 desktop en 't werkt als een tiet.

(Maar ik zou zélf wel sneller werken op een G5) :wink:

Ik werk op een 450dual met ruim 1Gb geheugen. Voor een gids van 140 pagina's is die niet heel snel meer te noemen. Maar IDCS is wel een stuk vlotter dan ID2. Dus ik zie nog geen problemen voor je opdoemen met een 20" iMac

Voor een vette G5 met een vet 20" scherm heb je ook een vette beurs nodig.

Uiteraard wel volstoppen met de maximale hoeveelheid geheugen :) .

[quote:861083fa4e="EagerB0bNerd"]Amici, . Hoe is het als ik ID op de iMac bijvoorbeeld gebruik voor een magazine van 48 pagina's, of een catalogus met 340 hoge-resolutie beelden ? Werkt dat nog snel of kan ik toch beter voor een vette G5 gaan ?

Iemand hier ervaring mee ?[/quote:861083fa4e]

In Indesign kan je de afbeeldingen afzonderlijk van elkaar in hoge of lage resolutie zetten dus dat moet hij wel aan kunnen.
Daar heb je geen monster als en G5 voor nodig.
Heb je geld dan is een G5 een droom mac.Met het oog op de toekomst. Een dikke aanrader.

Ok mannen,

bedankt voor de reacties. Het zou dus moeten kunnen, ik denk dat ik het maar gewoon probeer.

[quote:01248de063=“Stof”]Uiteraard wel volstoppen met de maximale hoeveelheid geheugen :slight_smile: .[/quote:01248de063]

Ja, zal ik doen, al houdt dat bij de iMac vrij snel op…

[quote:f637256ac8="EagerB0bNerd"]Ja, zal ik doen, al houdt dat bij de iMac vrij snel op....[/quote:f637256ac8] Wat nou? Voor CS heb je aan 1Gb geheugen toch meer dan zat?? InDesign met 130 pagina's open (bestandje van 255Mb) gebruikt niet meer dan 140Mb memory. Zal nog wat bijkomen als er veel veranderd en niet gesaved is misschien... Volgens mij kun je met een iMac nog lang blij zijn.

(En je bent toch ook van de generatie die zijn eerste mac van 1 naar 2 Mb opwaardeerde?)

[quote:5b843614b4="Deskman"]Wat nou? Voor CS heb je aan 1Gb geheugen toch meer dan zat?? InDesign met 130 pagina's open (bestandje van 255Mb) gebruikt niet meer dan 140Mb memory. Zal nog wat bijkomen als er veel veranderd en niet gesaved is misschien...[/quote:5b843614b4] Nou dat is dan een knap staaltje geheugenbeheer. Goed om te weten. Photoshop werkt pas lekker als ie vier tot 5 keer de hoeveelheid geheugen heeft als het bestand groot is. Gelukkig zijn de bestanden zelden 255 Mb:D

[quote:5b843614b4=“Deskman”]Volgens mij kun je met een iMac nog lang blij zijn.[/quote:5b843614b4]

Dat denk ik ook, ik zal gelijk offerte aanvragen, met software en nog wat zooi erbij.Het is voor mij een beetje afwegen van prestatie tegen de ruimte die het inneemt. Ik woon in de Pijp… Het liefste had ik een dual G5 in een iMac behuizing gehad. Maar dat bestaat helaas niet.

[quote:5b843614b4=“Deskman”]En je bent toch ook van de generatie die zijn eerste mac van 1 naar 2 Mb opwaardeerde?[/quote:5b843614b4]

De eerste Mac die ik gebruikte had ik in bruikleen van een dealer om mijn eindexamen mee te doen. Het geheugen was niet uitbreidbaar. Wel kon er een extra floppydrive aan, zodat je niet de hele tijd disks hoefde te wisselen.
:smiley:

Ik ga voor een dual G5 in een Cube Dan trek ik het niet meer

[quote:d608b41296="Lytstomke"]Ik ga voor een dual G5 in een Cube Dan trek ik het niet meer[/quote:d608b41296]

met waterkoeling zekers :stuck_out_tongue:

[img:e1083e8b57]http://www.partizan-media.com/Cube/Dual1gig/images/wc1.jpg[/img:e1083e8b57]

Van deze gek

ben altijd benieuwd wat er gebeurt als zo'n slangetje knapt...

Dat moet je je ook afvragen als je op een Harley zit...

Hé Deskman,

een echte motorfiets heeft LUCHTkoeling

niks geen slangetjes… :smiley:

en zeker niet van plestik !!

Ik geloof niet dat dit nog ergens mee te maken heeft, maar toch...

Echte motorfietsen hebben twee cylinders, luchtkoeling, een voor- en achterwiel en een zeer beperkte hoeveelhied electronica. Ondanks dat óók slangetjes, al is het maar om de benzine van hier naar daar te krijgen…

:stuck_out_tongue:

[quote:1c7506e712="Deskman"]Echte motorfietsen hebben twee cylinders, luchtkoeling, trommelremmen, een ketting, een voor- en achterwie, geen richtingaanwijzers en een zeer beperkte hoeveelhied electronica, Ondanks dat óók slangetjes, al is het maar om de benzine van hier naar daar te krijgen..:P[/quote:1c7506e712]

klopt helemaal

en het slangetje is bij voorkeur niet van doorzichtig plestik

Ik weet niet of dit kan in deze topic maar in den toekomst. Heeft iederhuis zijn eigen waterstof centrale. Het zou mij dan ook niet verbazen dat je dan ook een centrale supercomputer hebt die niet groter is dan een cube.

[quote:30abf3b164="Deskman"]Ik geloof niet dat dit nog ergens mee te maken heeft, maar toch...

Echte motorfietsen hebben twee cylinders, luchtkoeling, een voor- en achterwiel en een zeer beperkte hoeveelhied electronica. Ondanks dat óók slangetjes, al is het maar om de benzine van hier naar daar te krijgen…

:P[/quote:30abf3b164]

en eh vergeet vooral niet de slangen van je olietank naar je blok niet he :slight_smile: