2017 iMac, wil geen bluetooth devices pairen.

Hallo,

Heb sinds een paar weken een nieuwe iMac, op mijn oude iMac waren
4 devices succesvol ‘gepaired’, zonder problemen.
Nu zijn het er 2, waarbij het Apple magic keyboard als enige constant ‘connected’ is.
Ik heb nu ook een wireless MIDI keyboard, paired zonder problemen met
m’n iPhone, maar niet met m’n iMac.
het andere device blijft uit zichzelf connecten en disconnecten.
Heb Apple support gebeld, maar die hebben mij niet geholpen.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:

• Nieuwe systeem software geïnstalleerd via recovery procedure
  • Nieuwe admin gebruiker aan gemaakt.
  • Bluetooth explorer gedownload, en met Bluetooth explorer de event viewer opengezet
  • Apple Magic keyboard blijft connected.
  • Philips S9 verbind/verbind niet. (wisselt uit zichzelf)
  • Bluetooth module via debug menu gereset
  • Verschillende plist files verwijderd
  • Bluetooth Explorer laat in het event log rode error text voorbijkomen (245 keer)
  • Probleem in event log reproduceert ook met nieuwe admin gebruiker.

Voorbeeld van Bluetooth eventlog foutmelding (in rood)

Iemand nog een advies of een tip, ik denk zelf dat de hardware bluetooth module
in deze iMac niet goed werkt, of niet goed is aangesloten.

thx.

Kan het zijn dat de devices nog gekoppeld zijn met de oude iMac? en zodoende niet met de nieuwe Imac willen pairen?
Ik heb een soort gelijk probleem gehad en moest eerst de muis ontkoppelen op de oude mac voor hij opnieuw beschikbaar was

Heb je je XCode al eens geupdatet naar de laatste versie, geschikt voor jouw versie van MacOS?

1 device is nieuw (nooit met de oude iMac gepaired).

@Night, XCode heb voor de herinstallatie van OS X geüpdatet.

Ik heb het nu nog even gecontroleerd maar Xcode is up to date.

Het zou mij niet verbazen dat Apple bepaalde functionaliteit uit Bluetooth heeft gesloopt of niet de standaard volgt. Dat hebben ze ook al gedaan in Safari. Bluetooth update van de midi afwachten?

@bartvdv,

Mogelijk, maar dat verklaard niet waarom er errors blijven optreden.

Dat zou net wel verklaren waarom je foutmeldingen krijgt. Foutmeldingen voorkomen dat het systeem zou crashen omdat het iets krijgt wat het niet verwacht.

Als je de moeite zou doen om te googelen op “Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit” , lees je o.a. dat het gaat om het ontbreken of onvolledig implementeren van stukjes code … Dus waarschijnlijk zit ik er niet ver naast, dat Apple (alweer) iets heeft veranderd waar het beter was afgebleven.

Mijn Iphone 6S, heeft Bluetooth 4.2 ‘versie’. Dat nieuwe Draadloze MIDI keyboard
paired zonder problemen direct met de Iphone.

Mijn nieuwe imac heeft ook 4.2. bluetooth versie, maar daar paired dit nieuwe draadloze MIDI
keyboard niet mee.

Dus volgens jouw redenatie:

• Dan zou Apple zelf functionaliteit uit Bluetooth 4.2 mogen weglaten,
    dat mag geen enkele computerfabrikant. Bluetooth 4.2 is een hardware specificatie met licentie
    (gebruik van logo bv) waar niet van afgeweken kan worden.
    Een fabrikant mag zelf wel functionaliteit toevoegen of gebruiken (bv hands-of)
  • Zou dit dus correct zijn is de 4.2 Bluetooth implementatie voor
    een 2017 imac anders dan de 4.2 bluetooth implementatie op moderne IOS devices,
    Het lijkt mij dat Apple dat niet kan doen, en ook niet zal doen.

HJ, je hebt hier een punt maar jouw verdenking ‘dat de hardware bluetooth module in deze iMac niet goed werkt, of niet goed is aangesloten’ lijkt me onwaarschijnlijk want dan zou ook je Magic Keyboard problemen geven.

Op je nieuwe Mac draait 10.12.6 neem ik aan, welk OS had je op je oude iMac?