21:9 scherm aansluiten op Macbook Pro (early 2011)

Ik heb sinds vandaag een nieuwe monitor binnen. Het gaat om een 21:9 scherm met een resolutie van 2560 x 1080. LINK en heb daar deze kabel bij gekocht LINK

Maar bij aansluiten van het scherp krijg ik niet de goede resolutie. 2560 x 1080 is geen optie bij mijn instellingen. Mijn macbook (early 2011) zou een resolutie van 2560 x 1600 moeten ondersteunen. Wat zie ik hier over het hoofd of gaat het aansluiten van een 21:9 gewoon niet op mijn macbook?

Je hebt de verkeerde kabel gekocht. (HDMI is niet goed.)

Als je een mini-displayport-naar-displayport kabel gebruikt gaat het goed.

het beeldscherm heeft alleen twee HDMI poorten, uiteindelijk moet het toch een keer HDMI worden. Ik heb het net even met de zelfde kabel getest op de Macbook Pro (2015) van mijn huisgenoot en daar werkt het meteen. Aan de kabel zou het dus niet moeten liggen.

Het probleem is dat jouw MacBook die resolutie alleen ondersteund via een mini display kabel en niet via HDMI.

Hier heb ik het zelfde probleem gehad met een Mac mini uit 2012 en een MacBook pro eind 2013 samen met een lg 21:9 scherm met de zelfde resolutie als die van jouw. Mijn MacBook doet het goed via HDMI maar mijn Mac mini doet het alleen via een display kabel.

Als ik jouw was zou ik kijken of je je scherm nog terug kan sturen en ruilen voor 1 met een display poort. Mijn scherm heeft 3 ingangen 2 HDMI en 1 display poort, deze was 10 euro duurder als zonder display poort.

Verhip, inderdaad!

Dan snel die HDMI-only monitor terugsturen, en een scherm met DisplayPort uitzoeken. Keuze genoeg.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/421734;430475;442514;447478/

Ik heb het gefixt! Met het programma SwitchResX kreeg ik het voor elkaar. Hiermee kan je zelf resoluties aanmaken en deze doorsturen naar je externe monitor. Dus mijn Macbook en de kabel konden het gewoon aan, alleen OSX had de instelling niet.

Dat programma heb ik toen ook gebruikt, maar met mijn Mac mini kreeg ik de resolutie even goed niet goed en bleef ik verschil houden met mijn MacBook pro ondanks dat de resolutie gelijk waren.