22 inch Cinema dispaly stuk

:cry: Mijn 22 inch cinema display is gisteren stuk gegaan :cry: de onderste helft is helemaal donker. (backlight ??) Scherm is +- 2.5 jaar oud en geen apple care meer

Ik heb Apple gebeld en die rekenen 700 euro om het te reparenen
maar daar ben ik eigelijk een beetje huiverig voor , straks gaat na reperatie de bovenste helft stuk

Heeft iemand anders ervaring met levensduur van deze schermen ? is het een veel voorkomend probleem ?

Andere repartie oplossing ?
Misschien het onderdeel in de US kopen?

Rik

Mij lijkt dat de verwachte levensduur van zo'n scherm toch langer is dan 2,5 jaar. In dat geval mag je verwachten dat het scherm gerepareerd wordt, waarbij een eigen bijdrage verlangt kan worden afhankelijk van de afschrijving van het product. De garantieperiode heeft hier niets mee te maken, begrijp niet waarom mensen Apple Care nemen terwijl ze toch al recht hebben op deze garantie, dit is nl in de wet op de productaansprakelijkheid geregeld. Dus eerst terug naar de leverancier. En verder informatie inwinnen bij je rechtsbijstandsverzekering, rechtswinkel, consumentenbond, noem maar op. Sterkte.

[quote:46fb52a983="wjgmspeedy"]Mij lijkt dat de verwachte levensduur van zo'n scherm toch langer is dan 2,5 jaar. In dat geval mag je verwachten dat het scherm gerepareerd wordt, waarbij een eigen bijdrage verlangt kan worden afhankelijk van de afschrijving van het product. [/quote:46fb52a983]

Dat lijkt mij ook. Als de verwachte levensduur bijvoorbeeld 4 jaar is, hoef je zelf niet meer dan 62,5% van de reparatie te betalen. Dit moet je echter NIET aan de fabrikant (i.c. Apple) voorleggen, maar aan de verkoper.

Wordt de "gebruikelijke" garantie van 1 jaar met Apple Care niet verlengd met 2 jaar tot 3 jaar?

Als je scherm laat maken en het ligt aan het scherm zelf dan hoef je niet bang te zijn dat de andere helft later stuk gaat. Ze zullen je scherm in zijn geheel vervangen.