Ik wil binnenkort een nieuw TFT scherm kopen om aan mijn ibook g4 933MHz te kunnen hangen. Ik zit te denken aan Dell 2405FPW 24-inch LCD-scherm, welke een resolutie heeft van max 1920x1200.
Nu vraag ik me alleen af of dat gaat werken op de iBook, uiteraard met screen spanning hack. Iemand hier ervaring mee?
[quote:b1f516aeb8="Henry"]Ik heb dit al werkend gezien met een powerbook G4 12" dus het zal met de iBook ook niet zo'n probleem
zijn[/quote:b1f516aeb8]
Neen. Groot verschil tussen een iBook en een PowerBook. Een PowerBook bezit een DVI uitgang en een iBook enkel VGA uitgang. Maar het is volgens mij wel mogelijk.
Via de hack kan je normaal hogere resoluties bekomen dan 1024x768. Controleer wel eerst of het mogelijk is om een resolutie van 1980x1200 te bekomen. Vergeet ook niet dat dit analoog zal zijn (VGA). De kwaliteit is natuurlijk beter met DVI maar het moet normaal mogelijk zijn
Die screen spanning hack verandert idd maar 1 instelling. Stelt niet veel voor...
De huidige iBooks hebben iig mini-VGA, neem aan dat dat niet anders is bij de 933Mhz iBooks. Als je nu al een fatsoenlijke CRT hebt kan je even uitproberen of je videokaart die resolutie op een acceptabele manier aan kan… Bart gaat iig een 2405FPW bestellen voor zijn PowerBookje 8)