2de hands iMac kopen

Hey OMT’ers,

Mijn zusje krijgt van mij ouders een iMac maar wel een 2de hands omdat ze nog klein is etc.
Lijkt jullie dit een goede beslissing?

Alvast bedankt

Applelover13

de waarde volgens Mac2sell is 760€, dat geeft je een goed doch relatief idee over de prijs. De configuratie van dit toestel is uiteraard veel te goed voor een klein meisje …;). Altijd even nazien en testen vooraleer je uw centen uithaalt hé.

Maar er wordt Office en Adobe opgezet is dat dan geen meerwaarde?

Tsja, ik vind de website een beetje shady of is dit een populaire website voor tweedehands verkoop voor Belgen (a la Marktplaats.nl)?

Ziet er op zich goed uit, maar het is de facto niet helemaal legaal dat hij alles al vooraf installeert. Goed zijn verhaal controleren en altijd face to face handelen met zulke aankopen. Je kan dan altijd beter inschatten of iemand je bedonderd of niet. Kijk ook goed of alles werkt (Bluetooth, WiFi etc).
Ik vind het ook altijd opvallend als mensen nog eens expliciet gaan vermelden dat ER NOOIT IETS MEE IS GEBEURT!!! Dan ligt het er wel heel dik bovenop, vind ik. Maar ja, sommige eerlijke mensen denken dat dat helpt of zo.

Succes!

Ja dat klopt Kapaza is heel bekend in België.
Andere Belgen op dit forum kunnen dit bevestigen. ( Hoop ik :wink: )

Office en Adobe service is hws i.c.m. The Piratebay. Als je netjes overgedragen licenties krijgt met Adobe Transfer of Ownership: meteen doen!

Voor kleine meisjes zou ik een bolletje iMac kopen. Zijn maar een paar tientjes.

Als ik vragen mag; hoe oud is je zusje?

Negen jaar, bijna tien.

Ik zou die extra installaties meer zien als een vorm van extra service, niet iets waardoor de prijs hoger zou moeten zijn. Verder zou ik altijd vragen naar de originele factuur, hierop staat doorgaans het serienummer dat je terug kunt vinden op de iMac (onder de poot) en via ‘over deze Mac’.

Je vraagt best om een afspraak te maken om de iMac eens te mogen gebruiken. Dan heb je een persoonlijk contact met de verkoper, altijd zeer belangrijk bij 2e hands aankopen, en heb je ook de kans om snel even dingen uit te testen zoals Wifi, geluidskwaliteit, cd-spelers, en andere hard en software dingen. Vraag ook of je een licentie meekrijgt voor de Office programma’s. Anders is dit niet echt een meerwaarde.
En trouwens, wat moet een 9-jarige met een iMac?

trouwens, volgens de verkoper is dit een pc, geen iMac… :?

[quote=Gaffel url=http://www.onemorething.nl/community/topic/2de-hands-imac-kopen/#post-2573287 time=1373306597]
En trouwens, wat moet een 9-jarige met een iMac?[/quote]Gebruiken… Ik ben ook opgegroeid met Macs, dus zou niet weten waarom andere kinderen niet. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. :wink:

Dat klopt maar dan kun je beter beginnen met een MacBook Air of zo…

Mijn zoontje van 9 moet zijn spreekbeurten met behulp van PowerPoint doen…

[quote=Xcode url=http://www.onemorething.nl/community/topic/2de-hands-imac-kopen/#post-2573319 time=1373312581][quote=Gaffel url=http://www.onemorething.nl/community/topic/2de-hands-imac-kopen/#post-2573287 time=1373306597]
En trouwens, wat moet een 9-jarige met een iMac?[/quote]Gebruiken… Ik ben ook opgegroeid met Macs, dus zou niet weten waarom andere kinderen niet. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. ;)[/quote]
Ja ik ben hier thuis ook opgegroeid met mac maar ik had geen iMac voor mezelf hoor :slight_smile:

Mijn zoontje van 9 moet zijn spreekbeurten met behulp van PowerPoint doen…[/quote]
Sorry, ik was vergeten dat Powerpoint een programma was van Apple…?

stel je hebt allemaal mac’s in huis,
je zusje weet vast wel redelijk hoe een mac werkt,
dan is het toch suf om van een ander merk dan apple een computer te kopen?
Een mac is veel gebruiksvriendelijker!

Ik geef toe het is een dure computer, maar je bespaart wel in anti virus software, mac’s gaan meestal langer mee, en je hebt dan wel een hele gave computer!

[quote=fedde123 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/2de-hands-imac-kopen/#post-2573439 time=1373375891]stel je hebt allemaal mac’s in huis,
je zusje weet vast wel redelijk hoe een mac werkt,
dan is het toch suf om van een ander merk dan apple een computer te kopen?
Een mac is veel gebruiksvriendelijker!

Ik geef toe het is een dure computer, maar je bespaart wel in anti virus software, mac’s gaan meestal langer mee, en je hebt dan wel een hele gave computer!

[/quote]
Ik hoop dat je wel degelijk een anti virus op uw mac hebt staan. De tijd van geen virussen voor mac loopt stilaan op zijn einde hoor :wink:
Daarbij komt dan nog eens dat er maar enkele scholen zijn die apple gebruiken, dit zijn dan meestal scholen die de richting Grafisch ontwerp of dergelijke aanbieden. Men gaat er ook vanuit dat iedereen met Windows kan werken! Heb daar enorm veel moeite mee gehad om mij aan te passen aan Windows. Conclusie: Er is niks fout met thuis Apple gebruiken maar zorg er voor dat uw kind ook met Windows kan werken want de kans is groter dat hij dit nog nodig zal hebben op school/werk.

Window heb je al niet zo vaak meer nodig in je werk of op school. De meeste bedrijven/scholen hebben zich hier al goed op aangepast vergeleken met vroeger!

Wat een heerlijke adviezen komen er voorbij. :wink:

Een iMac bolletje (G4) is prachtig om te zien.
Helaas is de bruikbaarheid vrijwel nul.
We hebben pas nog getracht er een functie voor te vinden.
Maar het dingetje staat weer stof te vangen.

Of een MacBook Air?? Wel ja. Je kunt ook een MacBook Pro Retina kopen, als je toch geld zat hebt.

Nee, een tweedehands iMac (liefst niet te oud, ivm. updates) is heel lekker voor een negenjarige.
Mijn kinderen hadden ook al heel vroeg een IMac.

Anyway: prima IMac uit die advertentie.
Een heel klein beetje afdingen mag nog best, maar hij is het best waard.

Jongens… Het doet er toch niet toe of het meisje 9 jaar is? Al is ze 3, daar gaat het helemaal niet om…?!
TS wilt gewoon weten of deze iMac de vraagprijs waard is.

OT: De iMac ziet er prima uit, maar volgens mij kan er best wat van de prijs af.
Vraag wel of de programma’s die hij vooraf installeert legaal zijn en of je de licenties mee krijgt.