2de hands iMac kopen

En wat gaat het zusje van TS op haar iMac doen? Ik zie echt geen meisje van 10 die al gaat werken met Adobe CS en office (wat ook prima op een PC kan)

Wat het zusje op die iMac gaat doen doet er helemaal niet toe.

Ze willen een iMac kopen, geen PC.

B.t.w. werkt mijn zoontje (nu 11) op school al minstens drie jaar met Word en aanverwante programma’s. :wink:

Er is niks mis met macs kopen voor je kinderen. Je doet wat je wilt natuurlijk, het gaat er alleen om dat Mac niet gemaakt is voor een kind. Wat doet een kind op een computer? Games spelen, school werk (in programma’s zoals Word) en Facebook, dit kun je echt wel beter doen op een Windows. Maar nogmaals je doet wat je wilt.

is een mac mini met scherm niets ?

Een Mac is niet gemaakt voor kinderen?? Lol.

Waarom kun je im hemelsnaam beter Facebook en schoolwerk doen op een PC??!
Wat een onzin zeg. Dat kun je voor een groot deel zelfs op een tablet van 59 euro al aardig doen.

Games heb ik het dan nog niet over.
Want de gemiddelde jonge tiener speelt toch vooral online.
En dan maakt een PC of een Mac al helemaal niet uit.

Maar men wil graag een iMac kopen. En die keus is best te rechtvaardigen.

@Graffel
Dat is JOUW mening. Iedereen bepaald toch zelf waarvoor hij/zij een Mac heeft?!
Jij bent niet de gene die bepaald wat iemand anders op zijn/haar Mac doet.

En dan je tweede punt?! Waarom kan je beter op een PC Facebook’en of schoolwerk maken?! Dat is absurd.
Misschien heeft TS wel overal in huis Mac’s staan, je weet niks van zijn situatie af. Belachelijke post zeg!

Edit: Ik zie dat @KarelWillem me een beetje voor was… :slight_smile: Well played, sir!

Een mac is er voor mensen die bezig zijn met grafische dingen zoals foto, film of muziekbewerking, architecten…
Als je een mac koopt voor enkel te faceboken en microsoft programma’s te gebruiken dan ben je beter af met een windows als je toch niet gebruik maakt van de pluspunten aan een mac. Een tablet is inderdaad de beste oplossing voor een kind maar het ging over computers vandaar dat ik er niet over begon ;).
En inderdaad een jonge tieners spelen inderdaad meestal online maar je gaat me niet zeggen dat ze geen games op cd spelen. Er komen wel meer en meer spelletjes voor zowel Windows als Mac uit maar toch zijn er meer spellen die je niet kunt spelen op een mac dan dat er zijn die je wel kunt spelen. Daar komt nog bij dat iedereen die games speelt weet dat Windows veel beter is om op te gamen dan Mac. Dat is gewoon zo.

Edit: maar misschien moeten we de discussie verder zetten in privé berichten want hier heeft de TS niks aan :slight_smile:

[quote=Gaffel url=http://www.onemorething.nl/community/topic/2de-hands-imac-kopen/#post-2573583 time=1373398238]Een mac is er voor mensen die bezig zijn met grafische dingen zoals foto, film of muziekbewerking, architecten… [/quote]Een argument uit eind jaren tachtig.

Complete driedubbele onzin i.i.g.

[quote=KarelWillem url=http://www.onemorething.nl/community/topic/2de-hands-imac-kopen/#post-2573540 time=1373391944]

Een iMac bolletje (G4) is prachtig om te zien.
Helaas is de bruikbaarheid vrijwel nul. [/quote]
Ik moet zeggen, hij is best traag ja. Maar als telefoon/iTunes/digitale fotolijst bak werkt ie prima.
Hoewel op systeem 9 zou ie best nog wel eens rap kunnen zijn, maar dat heb ik niet getest. Ik had m met iSight en originele speakers ongeveer voor de prijs die ik zou moeten neertellen om een simpel webcam/speakersetje voor de mini te kopen, en dan is het best leuk zo’n Bolletje.

Ja hoor, je kan er best wat mee.
Zolang het maar niets met Internet te maken heeft.

Dat is niet helemaal waar. Apple computers zitten wel in het hogere segment qua prijs. Er zijn zat Windows computers te koop voor een lagere prijs. Als je alleen beperkt van een computer gebruik maakt, zoals browsen en emailen, voldoet een Windows computer of een Android toestel verder ook. Pluspunten van de Mac zijn er veel, maar als je die niet gebruikt is de vraag of het het geld waard is.
Sommige mensen willen simpelweg niet meer geld neerleggen voor een product dat beter is in een hoop zaken, omdat ze die zaken niet gebruiken;)!

Heb je wel gelezen over welk citaat ik het had? :roll:

[quote]…Een mac is er voor mensen die bezig zijn met grafische dingen zoals foto, film of muziekbewerking, architecten…[/quote]Dat is dus behoorlijke nonsens.
Architecten? Is dat niet vooral altijd het bolwerk van PC’s (Autocad) (geweest)?

En… ‘zaken die ze niet gebruiken’??
Zoals de gebruiksvriendelijkheid, de relatieve immuniteit voor gevaren van buitenaf, het onderhoudsvrije systeem, de degelijkheid van bouw, de restwaarde van de computer, de looks, etc.??

De voordelen van een Mac hebben vooral heel weinig te maken met ‘pluspunten’ die je niet gebruikt namelijk.