2dehands iBook of nieuw basismodel MacBook?

Hoi,

sinds mijn pa een iMac G4 gekocht heeft (al een pak jaren terug) heb ik mezelf ooit gezegd dat ik me er ook ene ga kopen. :slight_smile:
Ewel, 't begint ferm te kriebelen en dermee dat ik al een paar dagen op internet zit te snuffelen. (:slight_smile:

Nu zie ik dat er een pak iBooks 2dehands te koop zijn aan af en toe interessante prijzen. (iBook G4 14" aan 600-800euro) Maar de goedkoopste MacBook kost ook maar een 1099 euro. o_O Toch beter die kopen dan? Want rapper (snelle dual core chip), beter (helderder) beeldscherm, kompleter aanbod qua software en ports (camera, usbs, etc) dan die ouwe iBook? Of zou een goeie iBook toch misschien wel kunnen voldoen?
Waarom ik twijfel om een Macbook te kopen? omdat ik schrik heb dat dat toestel al binnen een jaar of drie-vier compleet “verachterd” zal zijn, vooral qua kloksnelheid naar nieuwe toepassingen toe (kweetet, da’s een PC-redenering). In de pc-wereld geldt dat je best één van de sterkste chips koopt, dan weet je zeker dat die pc nog een aantal OS-wijzigingen zal kunnen overleven… (trouwens, op mijn pa zijn imac kan de OS X ook niet meer geïnstalleerd worden…)

Bedoeling van die laptop is wat aan mijn site te sleutelen als ik midden in de nacht weer eens moet opblijven omdat ons dochtertje onrustig is. Dus geen games spelen… ook wat fotosoepen zal meer en meer gaan gebeuren.

Dus, wat denken jullie? Gaan voor een iBook G4 14" (± 700MB RAM, 60Gb) of toch maar de goedkoopste MacBook kopen? En graag een motivatie van je keuze aub. :smiley:

macbook gaat zeker nog jaren mee hoor... zorg er wel voor dat je minstens 1gb ram hebt (ibook of macbook... 1gb is altijd goed)

Houdt je van bling, dan neem je de macbook, liever mat, neem de ibook 8) Zonder dollen, onder de 500euro zou ik nog wel een ibook willen proberen (mits een beetje een goede) anders zeker voor de macbook gaan (garantie, features, nieuw!)

Hier is al [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=83189&postdays=0&postorder=asc&start=0]een draadje[/url] over.

als ik het geld zou hebben zou ik een macbook kopen... ook mat.... 1gb ram hoeft van mij niet maar het is wel beter om meteen te doen ivm kosten, garantie en het werkt prettiger. een ibook kan vaak problemen geven zoals een logicboard die ermee ophoud (hoor ik vaak).

[quote:e5c197bea6="Martiniman"]Houdt je van bling, dan neem je de macbook, liever mat, neem de ibook 8) Zonder dollen, onder de 500euro zou ik nog wel een ibook willen proberen (mits een beetje een goede) anders zeker voor de macbook gaan (garantie, features, nieuw!)[/quote:e5c197bea6]

bling? mat? bedoel je daar 't scherm mee?

wat voor redenering gebruik jij nu?

Je zou geen macbook kopen omdat die te snel zou verouderen. Dus je oplossing is een nog ouder model kopen

Lijkt mij een beetje raar

[quote:5027096bdc="Mc B"][quote:5027096bdc="Martiniman"]Houdt je van bling, dan neem je de macbook, liever mat, neem de ibook 8) Zonder dollen, onder de 500euro zou ik nog wel een ibook willen proberen (mits een beetje een goede) anders zeker voor de macbook gaan (garantie, features, nieuw!)[/quote:5027096bdc]

bling? mat? bedoel je daar 't scherm mee?[/quote:5027096bdc]

Yep, verrekte bling-schermen: als ik een spiegel wil koop ik wel een Kolja
De 24inch iMac heeft hopelijk toch niet dit euvel?

We gaan hier verder:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=83189

Marius