2e AE via UTP aan een QuickSilver

Omdat mijn QuickSilver geen Airport Extreme kaartje ondersteunt, zit er een 'ouderwetse' Airport kaart in. Eén verdieping hoger heb ik een AirportExpress, die aan ethernet hangt. Die doet het prima; mijn QuickSilver heeft via dat ding verbinding met mijn netwerk.

Ik heb nu een 2e AirportExpress, die wil ik met een UTP kabeltje aan mijn QuickSilver hangen, en als WDS client van de andere AirportExpress laten werken. Hoewel je door het verlengen van je draadloze netwerk je de bandbreedte van zo’n station verlaagd, zou je altijd met 54/2 ruim boven de 11 Mb zitten die mijn oude Airport kaartje biedt.

Kan een dergelijke opzet - met een UTP kabeltje een AE aan een computer knopen - wel?
Ik krijg het niet aan de gang. Als ik het ‘primaire’ station configureer, de AE één verdieping hoger, dan vraagt 'ie ook welke client stations die moet bedienen, en ziet de ander - die aan mijn QS zit. Als 'ie die probeert te configureren, wordt na een aantal minuten het wachtwoord daarvan gevraagd, en weer een paar minuten later komt de melding dat het automatisch configureren van de client mislukt.
Als ik de client configureer, vraagt 'ie welke de primaire is, en ook de automatische configuratie daarvan wil niet.

Ik heb beiden ook al zelf geconfigureerd, maar de AE aan mijn QS krijg ik niet aan de praat. Ik gebruik vaste IP adressen, geen DHCP. Kan je wel een AE WDS client via ethernet benaderen?

ja dat kan.

ik heb zo mijn xbox aan het wifi netwerk gekoppeld.
zie hier

Van de site van apple:

Als een gebruiker met een met AirPort uitgeruste computer of een ander door de Wi-Fi gecertificeerd 802.11b-product verbinding maakt met een draadloos AirPort Extreme-netwerk, is de gegevenssnelheid voor deze gebruiker 11 Mbps en gaat de snelheid voor AirPort Extreme-gebruikers in hetzelfde netwerk omlaag.

Dusehm volgens mij ga je zowiezo weer 11mbps…

nee want hij gebruikt dan geen 11Mbit wifi apparaat. maar een 100Mbit apparaat wat met een draad communiceert naar een apparaat die wel 45Mbit aankan. je moet het in dit geval zien als een dure grote externe airport kaart.

Dank.

Zodra ik de 2e AE als WSD Client specificeer, verdwijnt het ethernet tabblad, althans de inhoud daarvan wordt grijs. Mijn ethernet aansluiting floept ook weg, terwijl het vaste IP adres in de goede range zit. De 1e ‘ziet’ ook de 2e; de naam wordt juist overgenomen bij de primaire WDS.
Ik heb ook versie 6.2 van de software in de beide AE’s gezet; zelfde resultaat.

Ik heb hier zelf ook een wds opstelling. Echter van een linksys wrt54g als primair, en de airport extreme als slaaf zeg maar ;)

Om dit goed werkend te krijgen moest ik de kanalen op het zelfde zetten (in mijn geval kanaal 11 voor het beste resultaat). Verder de naam hetzelfde (ssid). Via de Apple airport heb ik lan kabel naar de g4. En zodoende blijf ik dus netjes 54mb houden en de mac & server zitten via 100 mb bedraad naar elkaar te knip ogen.

Of jij dit bedoelt kan ik niet zo gauw uit je vraag halen.