2e beeldscherm iBook.....hack!

:D [b:691f9b8e24]ik weet niet of deze al bekend was:[/b:691f9b8e24]

je kan met een iBook (met beeldschermpoort) ‘dual screen’ werken
zoals met een PowerBook. Er zit dezelfde videokaart in maar Apple
heeft de conf. aangepast zodat de iBook ‘nieuw uit doos’ alleen
‘mirror screen’ weergeeft. (why??? only steve knows i guess!!!)

maar…er is een tweak! ik heb 'm uitgevoerd voor OS9 en hij
werkt perfect. de OSX tweak ga ik nog doen.

hier is de link naar de tweak-pagina

LET WEL OP: DE TWEAK GELDT NIET VOOR ALLE IBOOKS
LEES DE PAGINA EERST HELEMAAL!!!

:D PS: de tweak schijnt ook te werken met een 17" iMac.....

ALS JE DE TWEAK DOET IS HET WEL OP EIGEN RISICO…

NO GUARANTEE WHATSOEVER!!! ook niet meer van Apple…

goed nieuws zeg!

Straks een dubbele dvd kijken 8)

moet je wel 2 dvd spelers hebben :lol:

Het biedt wel leuk perspectief aan 3D-beelden.

Tja, da's waar! Dom zeg.:oops:

deze: 2dvd-spelers, screen tweak uitvoeren, ene scherm naar groen zetten, andere scherm naar rood, dvd's tegelijk starten...

en dan zo’n brilletje opzetten 8)

Klinkt goed, die tip. Het klinkt ook alsof het niet gaat werken met mijn iBook (eerste serie dual usb iBooks) :(

Maar ik zal toch even checken als ik thuiskom.

Whymme

:( 2de scherm?...Ben straks al blij al mijn 1ste scherm het weer doet... :(

Deze hack heb ik ook uitgevoerd en werkt perfect! Heb alleen wel het idee dat een stuk snelheid wegvalt (Quartz Extreme??)

[b:adf570b970]Let alleen goed op dat je een “compatible” videokaart heb ![/b:adf570b970]

Het 3d kan ook makkelijker. Als je met je fotocamera je ogen nadoet krijg je ook al 3d. Dus je maakt eerst een foto, en dan maak je 50 cm naar links of rechts dezelfde foto. Nouja, bijna dezelfde, want je staat 50 cm verder. Als je die twee beelden bekijkt met een schotje tussen je ogen zodat je niet met een oog twee beelden ziet, dan heb je ook al 3d.

ga zometeen naar buiten met de mavica...... :lol:

ff checke.

Is het aan of af te raden om deze hack te gebruiken? Met andere woorden: in hoeverre kan het schade doen aan mijn iBook? Mijn iBook staat wel op de lijst van machines waar het bij kan. Graag advies!

[i:7ee5bdafcd]Heb ik verdorie toch die zoekfunctie gebruikt![/i:7ee5bdafcd]

Zo...dit is een oud draadje, maar ik was nog geabbonneerd :)

Ik gebruik de tweak al niet meer, omdat ik het eigenlijk niet echt meer gebruik op m’n iBook.
(Ik gebruik nu vaak een beamer en wil dan juist 2x hetzelfde beeld, voor monitoring van
m’n projectie)

Als je iBook de goeie videokaart heeft, kan je de tweak uitvoeren, volgens mij zonder risico.
Ik weet ook niet wat er mis zou kunnen gaan, maar het blijft eigen verantwoordelijkheid!!!

Ergens op die pagina staat ook dit stukje (check dat anders eerst ff):

[i:b911875222]Some people have asked if there is a way to test if the iBook will be able to use the patch without applying it permanently. Well, permanently until you zap the nvram but there were cases with Rage-based iBooks where storing and enabling the patch caused the iBook to stop working and not even zapping the nvram helped.
So for all of those who want to make sure the patch will work with their iBook can simply enter the following in Open Firmware (please read the whole page before you do this):

1 " /" select-devreturn
2 00000000 " graphic-options" get-my-property 2drop !return
3 mac-bootreturn

This will enable dual head mode only once (until you reboot). You might still have to disable mirroring in the ‘Displays’ pref pane. You can find this option under the tab ‘Arrange’. If ‘Arrange’ is not there then the patch doesn’t work with your iBook or you entered it incorrectly.[/i:b911875222]

Als je niet precies weet wat je moet doen (open firmware, nvram zappen) zou ik me daar eerst in verdiepen, voor je gaat experimenteren (een typ-fout in open firmware is niet leuk!)

succes

Werkt hier goed trouwens..

Al maandje of wat draaien.
Lekker film kijken op TV en chatten op het iBook scherm :stuck_out_tongue:

[quote:ebed5d1c26="Aqua1"]...Als je met je fotocamera je ogen nadoet... ...en dan maak je 50 cm naar links of rechts dezelfde foto...[/quote:ebed5d1c26]

Jeetje, staan jouw ogen zo ver uit elkaar dan? :stuck_out_tongue: