Ik wil mijn MacBook retina scherm en een externe monitor gebruiken als één groot beeldscherm zodat ik een applicatie
kan verdelen, zodat ik library(op 2emonitor)… en bedieningsgedeelte(op retina scherm) kan scheiden.
De twee beeldschermen heb ik softwarematig al onder elkaar gerangschikt bij het beeldscherm instellingen.
Nu komt het:
Als ik de applicatie die ik wil gebruiken naar onder kant van mijn retina scherm sleep schiet deze meteen door naar de
2e monitor. Het lijkt wel of ik niet geheel vrij kan slepen en dat het blijft staan. Schijnbaar is er een soort grens.
Is dit uit te zetten, zodat ik vrij kan slepen en schalen en ook nog dat het zo blijft staan?
Om welke programma gaat het? Als je bedoelt dat een programma half op 't ene en half op het andere scherm blijft staan: standaard werkt dat niet zo. Als je dat wil moet je onderstaand vinkje uitzetten in de ‘Mission Control’ voorkeuren en opnieuw inloggen. Dan kun je vensters willekeurig plaatsen, zoals het vóór OS X 10.9 standaard werkte. Verder ligt aan het programma zelf welke mogelijkheden er zijn om werkbalken of vensters over schermen te verdelen.
Sorry voor mijn late reactie. Het gaat om het programma Serato, voor zover ik nu kan zien geeft het programma niet de mogelijkheid om de lay-out te verdelen over meerdere schermen. Jou display tip het al ik al eerder geprobeerd maar mocht niet baten.