2e scherm als TV-monitor gebruiken in FCP?

Ik heb een 19' scherm over en vroeg me af of je die als fullscreen monitor kunt gebruiken tijdens je montage. Ik begrijp dat ik er voor kleurcorrectie niks aan heb, maar ik kan het beeld wel beoordelen op 'TV-formaat'. Ik kan natuurlijk m'n werkblad zo instellen dat m'n Canvas op scherm 2 te zien is, maar dan ben ik die weer kwijt op scherm 1- en dat wil ik niet.

Bedankt,

Wolf

Ik vraag me af of je het wel kunt beoordelen als tv-formaat. Een televisie heeft natuurlijk een hele andere resolutie dan jou 19" scherm.

Het lijkt mij dat het er heel anders uit ziet. Daarnaast is de kleurenweergave van een computer-monitor anders dan bij een televisie.

Het lijkt mij het beste als je een normale televiesie erop aansluit.

Ik heb net een 323w van Sony aangschaft en zit met dezelfde uitdaging. Ik moet voor de Sony toch een externe tuner bij aanschaffen, deze apparaatjes kosten zo'n 75 euro. Die kan je als ingang de mac geven en als uitgang de 19". Naa mijn idee heb je dan een conversie te pakken op een goed scherm. Het zal er wel beter uitzien dan op een 'normale' TV. (voor zolang die nog bestaan)

Dennis

Ik zal 's nagaan wat voor resolutie m'n tv-tje heeft en hoe die verschilt van m'n monitor... maar Thijs heeft waarschijnlijk gelijk dat het beeld vervormd over zou komen. Als het al mogelijk is je 2e monitor zonder extra investeringen als TV te gebruiken.

Zo’n extern ‘tunertje’ is misschien de moeite waard voor een top-scherm maar dan gebruik ik liever het TV-tje dat ik al heb staan.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

[quote:dc07a90c24]Ik zal 's nagaan wat voor resolutie m'n tv-tje heeft [/quote:dc07a90c24]

Is dat niet 768 x 576 px ? :?

je kan in fcp je tweede scherm instellen als video out het staat bij de zelfde instelingen als waar je je fire wire camera als aflezing kan gebruiken ik ben nu ff een nieuwe instal aan het maaken ik geef straks nog wel ff de menu namen en waar wat zit

of het nu wel of geen goede aflezing is het is toch lekker als je ff in het groot kunt zien hoe je projecht er uit ziet op een groot scherm :)

[quote:1c7fd32cfb="marchel"]je kan in fcp je tweede scherm instellen als video out het staat bij de zelfde instelingen als waar je je fire wire camera als aflezing kan gebruiken ik ben nu ff een nieuwe instal aan het maaken ik geef straks nog wel ff de menu namen en waar wat zit[/quote:1c7fd32cfb]

Ik heb het gelijk gezocht en het staat inderdaad onder Audio/Video Settings-Video Playback en dan kiezen voor Desktop 2!

Zo simpel dat ik het zelf had kunnen weten… :roll:

Er is vervorming (niet vreselijk storend) maar, zoals marchel zegt, je ziet het toch lekker groot.

Ik zou het ff proberen, Mulderd, voordat je apparaatjes aanschaft.

Bedankt, Marchel!

Doe ik !

Thnx 4 the tips !

geen dank van de ene Final cut gebruiker voor de andere Final Cut gebruiker :)

[quote:9b84f23611="Wolf"] Ik heb het gelijk gezocht en het staat inderdaad onder Audio/Video Settings-Video Playback en dan kiezen voor Desktop 2!

[/quote:9b84f23611]

Zaterdag een demo op de Klokhuisdag en ik meen me te herrinneren dat Michel Roelofs van Apple ons vertelde dat dat nu alleen mogelijk was met FCP 4HD

Ik heb geen ervaring met FCP.

die heb ik ook en daar werkt het inderdaat bij

op oudere versies kun je een af kijk op je fire wire kamera maaken
en als je je camera dan weer analoog op een tv aan sluit kun je ook in real time af kijken