2STF/8/3:ATA -100 ata -6 MASTER, start wel nog op & is traag

hallo,

ik heb een fameus probleem, mijn geliefd iBookje, ok was geliefd, is zijn harde schijf aan het verliezen denk ik. als ik de hardware test CD erinsteek en uitgebreide test doe krijg ik volgende error: 2STF/8/3:ATA -100 ata -6 MASTER

mijn iBook start wel nog volledig op maar is veel trager, bijna onwerkbaar traag. en ik kan mijn muziek niet meer kopiere voor een deel.

weet iemand raad?

Zo snel mogelijk een backup maken denk ik...

Neem je vreemde geluiden/tikken waar? Indien wel dan is een falen van de HD zeer nabij.

Gelijkaardige problemen hier

ik kan geen backup meer maken :'(

ik neem wel geen rare geluiden waar.

als ik met DW een graph maak zegt hij dat 34% out of order is, ik begin apple stillaan wel echt te verafschuwen, een fujitsuschijf daarin steke :cry: :cry: :cry:

en juist een week uit garantie :cry: :cry:

SMART zegt dat er niks fout is

backup is nog gelukt met retrospect express, maar met 2.8 GB aan fileverlies, ongv 870 bestanden naar de maan.

ik ga kijken of de backup in goede conditie is door te extracten van de belangrijkste bestanden en dan herformateren.

kijken wat dat geeft.

heb hem geherfomateerd, en alles gaat goed,

maar ik krijg het gevoel dat het terug begint te verslechten en dat het terug slecht gaat eindigen.

oh ja: ik werk met OS X 10.3 panther, iBook 14" 1GHz, 768MB ram, combo-drive

als dit belang mocht hebben

Als je Google't op [url=http://www.google.nl/search?q=2STF%2F8%2F3%3AATA]2STF/8/3:ATA[/url] zul je zien dat het inderdaad om de harde schijf gaat. Voor zover ik kon zien is het vervangen van de harde schijf de enige oplossing.

Helaas… :frowning:

(Ik zou het ondanks dat hij een week uit de garantie is wel bij Apple aankaarten trouwens.)

hallo, inderdaad, hij is al binnen bij de FEM (macwinkel) in aalst