Direct na de launch van iCloud/IOS5 ge-upgrade en het werkt allemaal als een zonnetje, veel sneller en beter dan op mijn 3GS met IOS 4.3.5.
Maar....toch heb ik een probleem waarvoor ik nog geen oplossing heb kunnen bedenken of via google heb kunnen vinden.
Situatie:
1 iphone 3GS van de vrouw met daarbij eigen iCloud ID (dus gescheiden agenda, mail, contacten etc.)
1 iphone 3GS van mijzelf met daarbij eigen iCloud ID (dus gescheiden agenda, mail, contacten etc.)
Ik heb de agenda van de vrouw in de haar iCloud gedeeld met mij en mijn agenda in mijn iCloud gedeeld met haar.
Hierdoor kan ik dus op mijn iPhone, iMac of MacBook niet alleen mijn agenda inzien, maar ook die van haar. En andersom
Probleem:
Het probleem is echter dat ik telkens reminders op mijn telefoon krijg voor afspraken die in HAAR agenda staan.
Ook staan HAAR agenda items in mijn notification area (swipe van boven naar beneden).
Beide zaken hierboven blijven dit doen, ongeacht of ik haar agenda nu wel of niet zichtbaar heb in de agenda-app.
En in de settings van 'berichtgeving' en 'iCloud' kan ik niets vinden waar ik dit volgens mij mee kan aanpassen.
Weet iemand hoe ik dit gedrag kan aanpassen? Ik word gek van de reminders als "grey's anotomy opnemen' of 'schoenen bij zalando kijken.' EEK!! :-)
[quote=Mack01 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/2x-icloud-2x-iphone-3gs-2-gedeelde-agendas-notification-area-probleem#post-2307701 time=1318592127]
Ik heb de agenda van de vrouw in de haar iCloud gedeeld met mij en mijn agenda in mijn iCloud gedeeld met haar.
[/quote]
Zijn die problemen van jou niet de bedoeling van Delen..
Waarom alles apart en dan delen :confused:
Ik wil namelijk de mogelijkheid hebben om enkel mijn agena-items te zien (incl. reminders etc.)
En zij wil dat ook.
Maken we echt één gezamenlijke agenda dan betekend dit:
-opletten wanneer je iets inplant in je agenda, welke agenda je kiest (vrouw niet blij, moeilijk)
-kan niet bepaalde items (van haar) niet laten zien en die van mij wel
-volgens mij heb ik dan zeker hetzelfde probleem als ik nu heb, namelijk A) regelmatig reminders die
enkel voor haar bedoeld zijn en b)al haar *shit* ALTIJD in mijn notification area.
Mijn probleem is, dat in de agenda app wel duidelijk te switchen is tussen
-alleen mijn agenda
-mijn agenda en haar agenda in elkaar verweven
In de reminders en notification area kan dit dus niet naar mijn ervaring, i hope i am wrong .....
[quote=Mack01 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/2x-icloud-2x-iphone-3gs-2-gedeelde-agendas-notification-area-probleem#post-2307724 time=1318593177]Ik wil namelijk de mogelijkheid hebben om enkel mijn agena-items te zien (incl. reminders etc.)
Ja sorry maar ik snap het niet helemaal...
Je neemt een aparte agenda... en vervolgens wil je in elkaars agenda kunnen "kijken"
Oke... je wilt kijken maar niet alles zien...
Waarom niet gewoon 2 aparte agenda's..?
Dus niet delen..
Simpel lijkt me: als ik met jou af wil spreken voor volgende week woensdag, zie ik dat ik woensdagavond nog niets heb, dus we kunnen afspreken.
Maar, ik kan mijn vriendin niet opbellen omdat ze bijv. in de sauna zit en ik kan niet in haar agenda kijken of zij nog iets anders heeft afgesproken in de tussentijd.
Dus kan ik niet met jou afspreken totdat ik haar gesproken heb. Get it?
Het is super dat iCloud je toestaat om agenda's te delen (lees: KIJKrechten) maar vooralsnog vind ik het absoluut raar dat haar agenda-items bij mij voor *ping* reminders zorgen en dat ik haar afspraken in mijn notification niet uit kan zetten, wat beide wel kan bij de normale agenda-app.
Hoop dat het je nu duidelijk is waarom we 2 aparte agenda's willen hebben, maar toch kijkrechten willen hebben en waarom ik het raar vindt dat mijn notification area en reminders vervuild worden in mijn ogen.
get a life? Volgens mij begrijp je me niet, ik bedoelde het niet bot.
Daar is ook niets mis mee, ik wil gewoon van alles wat iCloud kan bieden gebruik maken en zoals het er voor mij nu uitziet zit er toch een soort 'bugje' in (heb er even geen ander woord voor).
Het is niet logisch dat je agenda's wel kan delen, deze deling ook kan zien in de agenda-app en zelfs de deling voor-het-zicht aan en uit kan zetten, maar dat dit niet kan met reminders (*ping*) en het notification area. Het is onlogisch dat je als je in je agenda kijkt, geen afspraken hebt die dag, maar dat je wel telkens *ping* hoort en een melding krijgt van iets wat volgens de agenda-app er niet eens is (niet in het zicht).
Wachten, natuurlijk kan dat. Maar als iCloud het biedt zou het wel ook graag zo willen gebruiken. En dat kan nu, met wat ongewenste side-affects.
En wat de reden betreft; dat ik wil kunnen zien of we beiden kunnen op een bepaalde dag/tijdstip wil nog niet zeggen dat ik er middels signalen aan herinnerd moet worden dat de ander een afspraak heeft.
Ofwel; ik wil de gedeelde agenda kunnen inzien, maar er niet middels 'pushberichten' aan herinnerd worden wat er precies in staat.
Is toch niet zo raar dat je in een gedeelde of zelfs gezamenlijk agenda je eigen reminders wil/kan instellen?
@ puchelaar: helemaal mee eens! Zo denk ik er ook over. Volgens mij moeten er nog enkele zaken verbeterd worden aan de icloud in combi met reminders en gedeelde agenda's, maar ben blij dat het al zo ver is als het al is.
Hierbij zal ik mijn huidige oplossing op mijn 'probleem' delen, wie weet heb jij er ook iets aan:
Ik heb het nu opgelost door een extra, gedeelde agenda aan te maken en die als enige te delen.
Ieder heeft dus zijn eigen agenda én een aparte gedeelde agenda nu.
Dit heeft echter wel tot gevolg dat zowel mijn vriendin als ik bij elke nieuwe afspraak moeten nadenken of een afspraak alleen voor zichzelf is of voor ons beiden van informatie is en dan de juiste agenda kiezen.
(ook is dit foutgevoeliger omdat je soms vergeet de juiste agenda te kiezen)
Zo is het voor mij niet interessant om te weten dat mijn vriendin elke avond om 19.30 op de hometrainer wil gaan zitten, voor haar wel. Andersom wil ik wel graag weten als zij met een vriendin heeft afgesproken, dan kan ik daar rekening mee houden.
En om met andere personen verdere discussies te voorkomen: wij willen graag van elkaar zien waar we uithangen zodat we dubbele afspraken kunnen voorkomen. Vindt jij zelf dat dat niet nodig ('je kunt haar toch ook even bellen of wachten tot je haar weer spreekt'), fine, wij willen het wel graag zo.
@Rasso, een groot voordeel van een digitale agenda is dat deze snel makkelijk leesbaar informatie kan delen. Dat jij deze optie niet nuttig vindt is een raar antwoord op de gestelde vraag. Ikzelf vind het heel handig als ik en mijn vriendin in een gezamenlijke agenda alles kunnen noteren en op mijn werk zou ik niet zonder kunnen.