2x indrukken zijknop Apple Watch reageert niet

Ik weet niet in welke categorie Apple Watch valt maar heb toch een vraagje, ik hoop dat iemand daarmee kan helpen, ik krijg zo af en toe op mijn Watch de melding om in plaats van een wachtwoord in te tikken op mn Mac, 2 keer op de zijknop te drukken op mn Apple Watch maar wat ik ook indruk, hij reageert niet. Ik heb dat ook bij installeren van Apps op mn Apple Watch, ook daar regeert mn Watch niet als ik de zijknop 2 x in moet drukken. Is het ergens een instelling van mn Watch die ik niet goed heb staan?

Misschien druk je te langzaam achter elkaar?
Je kunt op je iPhone in de Watch app in Mijn Watch (daar waar je alle instellingen maakt) in Toegankelijkheid > Druksnelheid zijknop even kijken of ie op Standaard staat, en misschien een andere stand proberen.

Krijg je die melding dan zowel op je Mac als op je Watch? Want alleen dán zou het moeten werken. Ik heb een tijdje gehad dat mijn Mac keurig de melding gaf, maar mijn Watch niets ermee deed en niets liet zien. Dus toen werkte het niet. Maar als je dus ook op je Watch zelf de melding hebt, dan zou het gewoon moeten werken. Je moet dan met ‘dubbelkliksnelheid’ op de zijknop drukken. Twee keer relatief snel achter elkaar dus. Als je het doet met je tempo van dubbelklikken op je muis, dan zou het moeten werken.

Ja, krijg de melding op Mac en Watch, net even getest door de instelling van de zijknop aan te passen en ging t wel goed. Waarschijnlijk drukte ik te snel

Dat kan ook nog, te snel drukken… Je kunt op je Watch in Instellingen > Toegankelijkheid de Kliksnelheid Zijknop aanpassen (onder Motoriek), maar die kan alleen maar nog langzamer; niet sneller gezet worden…