2x40G Maxtors willen niet in G4 ... [opgelost]

Config is deze: G4 PCI met vroeger twee keer 10 G HD's, maar nu wil ik er twee keer 40 G inhebben.

Heb twee 40G-Maxtors, die oorsproknelijk uit een RAID kwamen in een PC, maar die heb ik al geformatteerd mbv Disk-edotor van Jaguar.

Het probllem is dat als ik ze samen (no RAID) wil hebben, dat ze dan geen van abeide werken, opt-opstarten helpt niet (ziet er geen als opstart, hoewel er op één een schone installatie staat) en als ik van de install-CD opstart, ziet Disk-editor er telkens maar één (de slave). De junpers heb ik overgenomen van mijn vorige configuratie (10G WD en 10G Maxtor), dus die zouden moeten kloppen. Disk-editor van OS9 ziet ze ook niet :S

De ene schijf wordt als hij er in zijn eentje inhangt als opstartschijf gezien…

ik denk toch dat je jumperinstellingen niet kloppen. Maak een master van de opstartschijf en een slave van de tweede. Zitten ze allebei op dezelfde kabel?

Wat er ook niet kan kloppen is dat je voeding het niet aankan, maar die mogelijkheid lijkt me erg klein.

[quote:64c2cfc15a="Zerk"]De junpers heb ik overgenomen van mijn vorige configuratie (10G WD en 10G Maxtor), dus die zouden moeten kloppen.[/quote:64c2cfc15a] Dat hoeft niet..

Ik zou in iedergeval met 1 beginnen (die het doet) en die formateren en een schone instalatie op zetten, (het is je al eerder gelukt) dan werkt hopelijk de ene schijf daarna de andere erbij hangen, en dan gaan zoeken naar het probleem.

sterkte…

[quote:c14903bbd8="markclausing"]Zitten ze allebei op dezelfde kabel?[/quote:c14903bbd8] Kan niet anders toch hij heeft een G4 pci [quote:c14903bbd8="markclausing"] Wat er ook niet kan kloppen is dat je voeding het niet aankan, maar die mogelijkheid lijkt me erg klein.[/quote:c14903bbd8] Inderdaad erg klein, ik heb zn zelfde en daar hangen 3 schijven in.

Jumpers waren het grootste probleem blijkbaar... op google eens het typenummer ingetikt... blijkt het toch een model te zijn met aparte jumpers... (het ging om de D540-4k o.i.d.).

De slave-instelling is wel enigzins afwijkend van wat ik ken… Slave-settings: no jumper… Ja… dan kan je blijven proberen. Met de correcte master/slave-config wilde OSX er nog steeds niet aan, maar lang leve de OS9-installatie (Wilt u deze onleesbare schijf initialiseren?)

Nu pakt de schijf-dinges van OSX ze ook wel… ben ik alleen vijf GB aan progs kwijt… :? Jammer dan…

[quote:df8faf104c="Zerk"]Jumpers waren het grootste probleem blijkbaar... op google eens het typenummer ingetikt... blijkt het toch een model te zijn met aparte jumpers... (het ging om de D540-4k o.i.d.).

De slave-instelling is wel enigzins afwijkend van wat ik ken… Slave-settings: no jumper… Ja… dan kan je blijven proberen. Met de correcte master/slave-config wilde OSX er nog steeds niet aan, maar lang leve de OS9-installatie (Wilt u deze onleesbare schijf initialiseren?)

Nu pakt de schijf-dinges van OSX ze ook wel… ben ik alleen vijf GB aan progs kwijt… :? Jammer dan…[/quote:df8faf104c]

FF oogjes opendoen en achter op de hardeschijf kijken en lezen voor de jumperinstellingen wil ook wel eens helpen soms??? daar staat toch meestal aangegeven hoe de jumperinstellingen moeten zijn…