3 airports achter elkaar traag ?

Is het veel trager qua internetten als je achter een airport zit die het internet van een andere airport haalt en die ook weer van een andere airport haalt ?? :?

dus eff kort

laptop > airport > airport > airport-modem

> betekent draadloze verbinding

• verbinding via ethernet kabel

Is dit een praktijkvoorbeeld of een hypothetische vraag? Woon je zo groot of wil je vanaf huis op je werk internetten?

Ik zou zeggen dat het moet kunnen en is het niet merkbaar trager.

Nee, dat is niet merkbaar trager.

Misschien helpt het als je je voorstelt dat achter dat airport-modem van jou vaak nog tientallen andere netwerk-apparaten en honderden kilometers kabel zitten, voordat je bij de andere computer op Internet bent aangekomen waar je mee communiceert!

Ik dacht dat bij iedere 'hop' in een WDS netwerk (met een of meerdere externe of relais-basisstations zoals boven) de beschikbare bandbreedte tussen de WDS nodes effectief halveert, omdat 802.11b/g half duplex overdracht is en een WDS node het ontvangen signaal moet doorsturen?

Als ik het mis heb, dan hoor ik het graag. Is dit wel zo, dan wordt het misschien niet merkbaar trager voor wat surfen en mail ophalen, maar voor intensief dataverkeer over het lokale netwerk via twee WDS nodes zou het waarschijnlijk wel degelijk merkbaar zijn. (Kan het helaas niet testen.)

@Roeland: van alle info die ik gelezen heb over WDS denk ik dat je gelijk hebt: hoe meer 'hops' je moet maken, hoe trager het netwerk wordt.

neej het is niet voor de buren... maar tja oke dat het iets langzamer wordt is wel jammer dan wand om overal kabel te gaan leggen zie ik niet zitten :?

nouja bedankt…

ik ondervind dat hier thuis ook, modem-airport-airport-computer , het internet lijkt me merkbaar trager, en bestandsoverdracht ook :cry:

[quote:e8ec42a114="MacThijn"]Is het veel trager qua internetten als je achter een airport zit die het internet van een andere airport haalt en die ook weer van een andere airport haalt ?? :?

dus eff kort

laptop > airport > airport > airport-modem

> betekent draadloze verbinding

• verbinding via ethernet kabel[/quote:e8ec42a114]

Ik denk eerder dat het aan het feit ligt dat je met draadloze apparaten werkt. Ik heb hier ook 2 airports/en tussen zitten, maar ik merk vooral verschil als ik er verder vanaf zit. Zit ik met mijn iBook naast de laatste ontvanger dan is mijn snelheid (vrijwel) gelijk aan mijn PC (sorry) die met kabels vastzit aan mijn router.

ik heb nu ook al 2 airports achter elkaar opzich valt het mee maar 3 is wel veel :?

nouja ik heb geen andere optie ik zou jullie op de hoogte houden hoe het loopt

Internet zal er niet gelijk trager van worden, je netwerk daarintegen wel.

Internet data snelheid is maar een fractie van een normale netwerk snelheid.

Draadloos is ideaal voor internet maar voor netwerk is het niet top als je veel data verkeer hebt.

Er zijn ook extra antennes verkrijgbaar zowel van Apple als van andere fabrikanten die het bereik van een netwerk tot 150 meter (3x airport = 3x 50 meter) vergroten. Apple Directionele antenne T6051*/A Omnidirectionele antenne T6052ZM/A. Hawking: [url=http://www.wifiapparatuur.nl/shop/fs.php?url=http://www.wifiapparatuur.nl/shop/hawking_antenne.php]airport antenne[/url]

Een mooi alternatief is misschien een access point van senao of zo i.p.v. een paar airports. Deze zouden toch een heel pak krachtiger moeten zijn heb ik gehoord. Ze hebben ook uitvoeringen die enkel voor "export" gebruikt mogen worden wegens het hoge zendbereik.

www.senao.nl

voor prijzen en meer info;

www.routershop.nl

heb ik al gehad maar was niet echt positief over dat geval het scheelde ongeveer 1 a 2 meter

Ik heb het getest...

Het is zo dat de site’s iets een vertraging heeft maar als die eenmaal gaat laden dan loopt die vet snel…
dus het is wel een goede optie voor internetten maar voor bestand overdracht zou ik het niet aanraden

Airtunes:
als je bij de laatste airport in het netwerk muziek wil laten spelen loopt dat ook prima.

dus het is te doen