3 Computers, 1 Internet Verbinding!

Hai, ik heb een Packerd Bell PC en 2 Mac (een eMac en een iMac G3) Ze staan door het huis verspreidt maar elke keer als ik wil interneten moet ik dat hele modem meenemen omdat het een USB Modem is. Ik wil graag Airport maar volgensmij werkt Airport alleen met Ethernet Modems en in een PC kan toch geen Airport? Ik heb al een Ethernet Modem gekocht maar ik wil het draadloos hebben. Dus ik moet iets hebben dat met de PC & Mac kan werken.

Om te beginnen is het is handig om te weten wat voor ethernet modem je nu hebt en of deze een routerfunctie heeft.

Verder kan je in je packard bell een pc draadloos kaartje zetten. Je kan dan een 802.11g kaarjte nemen, deze kan werken met een snelheid van 54 Mbit/s. je kan ook een 802.11b kaartje nemen, maar deze heeft een maximale snelheid van 11 Mbit/s. (Airport is 802.11b en Airport Extreme is 802.11g)

Verder moet je kijken of je wel een Airport (Extreme) basisstation neemt, er zijn namelijk alternatieven die goedkoper zijn en een beter bereik hebben.

Airport werkt ook gewoon met pc's, Het enige wat je dan nodig hebt is een 802.11g compatible pci-kaart voor in je pc en 2 Airport Extreme kaartjes voor in je Mac's, en dan nog een Aiport basisstation, daarbij kun je kiezen uit een Extreme basisstation en een Express basisstation, beide zijn even snel, maar de Express is kleiner en ondersteund maar 10 gebruiken ipv 50 en heeft een optical/analoge audio-out aansluiting.

Zo’n pci-kaartje kost ongeveer €50,-
Een Airport Extreme kaartje voor in je Mac kost €90,- dus dat kost je €180,-
En een Airport Express basisstation kost €150,-

Volgens mij heb ik het dan wel zo’n beetje gehad, veel succes ermee!

Maar ik dacht Airport Extreme alleen werkte op Mac's na 2003 ?

Klopt, in je iMac DV kan alleen de 'gewone' AirPort kaart. Is ook nog goedkoper ook; je moet er echter wel een zg. adapter bijkopen, dat is een printplaatje waar je het AP kaartje opklikt, en die duw je weer in de iMac AP slot. Dit is nodig omdat ooit de vorm/aansluiting van de AP kaart is veranderd. Overigens maakt het voor internetten niks uit, AP Extreme is alleen erg fijn voor zwaar 'bestanden-verkeer'. Het basisstation kan van elk merk zijn, dus als je budget beperkt is, neem dan gewoon een goedkoop ding nemen. Zolang het maar WiFi compliant is. Configureren doe je (meestal eenmalig) m.b.v. een browser. Ga je draadloos, dan wordt het basisstation de router, en hoeft de modem (zoals BaGR melde) die functie niet te hebben. Persoonlijk lijkt me de nieuwe AP Express een leuke oplossing, mits het bereik ok is.

@hdryo waar heb jij een extreme kaartje gezien aan zo'n prijs op de applestore ( in belgie) kost dat €120 ???