3 HD's in een G4? [OPGELOST]

Ik heb een extra HD gekocht, 130 Gb. Deze wilde ik in een LaCie Firewire kastje stoppen, aangezien die HD overleden was. Nu ziet het schijfhulpproggramma het wel, maar kan er niets mee :-( Niet initialiseren oid. Het verschijnt ook niet op de desktop. Het zou dus aan het kastje kunnen liggen.

Kan ik de HD ook in mijn G4/400 stoppen? Er zit al een extra HD in, bovenop de interne HD. Nu heb ik de kast geopend, en zag dat er boven of onder de CD speler nog een leeg slot is met zo’n platte connector en een voedingskabel. Kan ik de HD daar zondermeer op aansluiten? Graag jullie advies.

Op de apple-site staan duidelijke constructies, heeft alles te maken met master en slave (dus wat je moet wat zoeken met de schakelaars) Lacie heeft er ook een duidelijke site over. (en nu die verdomde links nog zoeken)

Opgelost :-)

Bedankt voor de tip om de LaCie site te raadplegen. Zo simpel, dom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. FF de LaCie update tool gedraaid en het werkte naar behoren.

De HD draait nu lekker in zijn externe firewire kastje

mooi dat het zo ook werkt,..

anders had je idd die HD in de lege slot onder je cdrom drive kunnen zetten!

[quote:4aa70fbd98="HS-L"]mooi dat het zo ook werkt,..

anders had je idd die HD in de lege slot onder je cdrom drive kunnen zetten![/quote:4aa70fbd98]

Idd, IDE 2 heeft 2 sluitdingen eran ? 8)

[quote:24096e0043="HS-L"]mooi dat het zo ook werkt,..

anders had je idd die HD in de lege slot onder je cdrom drive kunnen zetten![/quote:24096e0043]

Daar hangt bij mij een 6GB reserve disk die meestal uit staat maar voor onderhoud als startupdisk gebruikt kan worden. De koeling daar is echter zo-zo dus ik zou er geen heel snelle dikke HD in hangen.