3 kleine probleempjes 1 grote fout?

HI,

Ik heb sinds een paar dagen de volgende setup die ik helaas niet helemaal werkend krijg zal waarschijnlijk iets kleins over het hoofd zien, goede raad wordt zeer op prijs gesteld!
configuratie:
1 Powerbook 800G4 met airportkaart
1 I(ce)Book met airportkaart
1 Airport Base station
1 Vigor 2600 router
1 wintel 1 Ghz machine

Welke problemen heb ik?
1 laptops zien elkaar niet via Rendezvouz
2 Powerbook geeft steeds melding dat een andere firewall is ingesteld
3 base station heeft als status onbekend en is niet benaderbaar via laptops voor configuratie internet werkt wel op beide laptops.

Heb op via een wintel machine het base station ingesteld op ip nr 192.168.1.100 daarna voor de dhcp range opgegeven 192.168.1.101 t/m 192.168.1.150 en als router 192.168.1.100 als interne router heb ik het nummer van mijn vigor opgegeven…
Voor mail en internet werkt dit prima alleen rendesvouz werkt niet…
Tevens kan ik mijn base station niet benaderen via config scherm
Wanneer ik naar het samengebruik panel ga en dan kies voor firewall krijg ik de mededeling dat er al een andere firewall aktief is. ik ben me daarniet van bewust…hoe kom ik daar achter beter nog hoe schakel ik die uit?
Ik hoop dat iemand weet wat ik fout doe! alle suggesties zijn welkom
Bedankt alvast!

misschien carrafix geinstalleerd? hiermee kreeg ik ook de melding dat er een andere firewall actief was... carrafix ff uitzetten, firewall configureren en carrafix weer aanzetten werkte bij mij...

Het enige wat ik had geinstalleerd was brickhouse maar die heb ik er al weer vanaf gegooid..carrafix zegt me helemaal niets...

Brickhouse gaf bij mij ook problemen, moest heel omslachtig dingen instellen omdat ik er anders niet omheen kon en dan was het nog tijdelijk... :?