3 library's

Omdat het einde van mijn 40 gb harde schijf in zich kwam, was ik mijn harde schijf gaan opruimen. Toen kwam ik tot de rare conclusie nadat ik alle rare progamma's weg had gegooid dat er nog steeds geen ruimte was op mijn harde schijf. Ik heb wel een 21 gb grote iTuneslijst. Maar dan zou ik nog 15 (en minus systeem 10.3) moeten overhouden. Maar dat was niet zo en mijn applications is maar 1,45 gb is. Nu kwam ik tot mijn verbazing erachter dat ik 3 library's heb waarvan 1, 8.06 gb groot is. De andere twee zijn 1,17 en 1,03, ik weet niet wat ik hier mee moet, ze nemen in totaal meer dan 10 gb in die ik goed kan gebruiken voor andere dingen Ze staan op de volgende plaatsen, iMac HD:Users:Mark, 8,06 iMac HD, 1,17 iMac HD: System, 1,03, ooh jah bij deze staat alleen lezen Kan ik ook delen van deze library's weg gooien? Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Nee, geen dingen lukraak weggooien. Leidt alleen maar tot ellende. Wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld alle niet gebruikte talen resources weggooien, met dit appje: http://phupe.club.fr/english/YOIndex.html Scheelt al gauw honderden mb's.

je hebt per user een library (eigen instellingen enzo) je hebt een algemene library (algemene onderdelen en instellingen enzo) het systeem heeft een eigen 'systeem' library (instellingen en onderdelen voor systeem)

dus het klopt als een bus :smiley:

misschien is het tijd om een externschijfje te kopen voor je iTunes lib. (iPod)
ik heb ook enkele iTunes Libs staan op DVD dat schept ook wat ruimte

[quote:9f72560b7d="Mucky"]iMac HD:Users:Mark, 8,06[/quote:9f72560b7d] Een Home Library van 8GB? Dan staat er toch iets in wat er niet in moet staan, lijkt mij. Ga maar eens op zoek. Heb je Garageband? De loops gebruiken ook veel ruimte, in ik meen HD of HD/Library niveau. Je kunt ook met appeltje+F zoeken naar grote bestanden, kijken of er wat onnodigs bijzit.

:apple: wjgmspeedy: Youpi Optimizer is niet vrijgegeven voor 'Tiger' ? Klopt dat ?

Dat weet ik niet, even de developers contacteren en je weet het. phupe@mac.com

Heb nog even verder gekeken, en Monolingual ondersteunt wel Tiger http://monolingual.sourceforge.net/

Dat betekent dat Mark 8 gig van je schijf in gebruik heeft aan dingen. Kijk maar eens welke van de mappen in de directory "mark" de grootste is. Dit kan met eem progje als Disk Inventory X. Die laat in mooie kleurtjes zien waar je spullen staan en hoe groot ze zijn.