3 schermen

Beste OMT Leden,

Ik ben momenteel in het bezig van een 27 inch iMac uit ik meen late 2012. In mijn studie maak ik veel gebruik van FCP, After Effects etc. en zag bij andere op de opleiding dat het werken met meerdere schermen best fijn kon zijn.

Nu wilde ik dus binnenkort 2 externe schermen kopen zodat ik deze aan mijn iMac kan aansluiten. Nu wil ik minimaal 2 x 22 inch schermen maar misschien zelfs 24 inch (27 lijkt me weer iets te veel van het goede maar als jullie goede schermen weten dan hoor ik dat graag). Ik heb totaal geen ervaring met wat nou een goed scherm is (voor bijvoorbeeld kleur correcties enzo). Ik ga er vanuit dat deze vraag al vaker gesteld is maar ik ben ook van plan om op het ene scherm mijn ps3 aan te sluiten en op de andere mijn xbox 360. Nu was ik benieuwd of wat ik allemaal wil wel haalbaar. Ik ga er namelijk vanuit dat de specs voor een game monitor anders zijn dan als je er een uitkiest voor videobewerking. Nu ben ik erg benieuwd naar jullie mening.

Gr Wiemsen

Ik geef dit topic even een kickje aangezien ik nooit een antwoord heb ontvangen :slight_smile: (trouwens het gedeelte hierboven waar ik praat over een xbox en een ps aansluiten is vervallen. Ik wil de schermen dus enkel gaan gebruiken voor videobewerking en niet meer ook voor gaming)

Er is ergens op OMT een uitgebreid beeldschermen-topic, maar ik kan het niet vinden nu tussen de vele andere topics, kan even niet op de juiste naam komen om het te vinden.

Wellicht kan iemand anders hier even helpen wiens geheugen wat beter functioneert :wink:

Ik zou eerst eens met één extra scherm ernaast proberen, met dezelfde afmetingen en resolutie. Bijvoorbeeld zoiets: http://tweakers.net/pricewatch/347271/iiyama-prolite-xb2779qs-s1-zilver.html