30 inch of een beamer?

Als prof A/V-er overweeg ik de aanschaf van een 30 inch scherm. Nu vraag ik me af of het een idee is ipv van een scherm een goede beamer te gebruiken? Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht voors en tegens kan posten. Mijn werkzaamheden bestaan vnl uit audioediting en dvd authoring. Alvast bedankt!

30" Als je een gelijkwaardige beamer wil kopen ben je zo veel meer kwijt Een beamer die 1080i (HD) kan weergeven kost momenteel zo veel meer dan de 30"

D'office 30" . Ik heb nog nooit iemand gezien die een beamer gebruikt als een scherm. Al is het een High-End Barco.

30" Scherm;

*Voor het ‘beamen’ heb je een ‘kompleet donkere kamer’ nodig voor een beetje goed resultaat,

*je hebt een goed scherm nodig plus ophanging, je moet de lamp om de 2000 ~ 4000 branduren vervangen,

*je hebt ze niet in hoge resoluties (voor vergelijkbare prijzen)

*en ze zijn ook redelijk duur voor een goed model

*daarbij zul je dan een ‘video-beamer’ moeten nemen, gezien de business versie meer zijn ingesteld op projectie tijdens daglicht en niet voor kleur geoptimaliseerd

*ohja, de fan kan ook wel wat lawaai maken, ook al valt dat tegenwoordig wel mee