30" Scherm op lage resolutie vraagje

MOET je voor het aansturen van een 30" Scherm een Power Mac met dual DVI hebben als je een low res wil werken? Of volstaat dan een Minimacje. Het gaat om 600 x 800 (of was het andersom)...

Ik geloof dat de videokaart in de macmini de 30" niet aan kan.

je wil niet weten hoe 600x800 eruit ziet op een 30inch scherm

Ja, heel graag. Heb jij een 30"? Of iets van 1024 x 768 moet ook wel lukken.

1. Waarom wil je de resolutie 800x600 op een 30´´ beeldscherm laten zien ? 2. De Mac Mini kan maximaal de resolutie 1920x1200 uitvoeren. Dat is de Maximale resolutie van een 23´´ Cinema Display. Maar het is ook een resolutie van een 30´´ Cinema Display dus je kan denk ik wel een 30´´ Cinema Display aan de Mac mini hangen maar de resolutie kan dan denk ik niet groter worden dan 1920x1200.

Maar iemand anders kan dat denk ik verduidelijken.

1. Ik gebruik nu op kantoor een 20" scherm aan de muur om hypotheekberekeningen te laten zien. Het zou wel wat groter mogen qua letters, 2. Dat zou ook niet nodig zijn. Maar heb je zowiezo niet een dual DVI nodig voor een 30" scherm.

[quote:a89136b360="Kleintje"]1. Ik gebruik nu op kantoor een 20" scherm aan de muur om hypotheekberekeningen te laten zien. Het zou wel wat groter mogen qua letters, 2. Dat zou ook niet nodig zijn. Maar heb je zowiezo niet een dual DVI nodig voor een 30" scherm.[/quote:a89136b360]

Ik denk dat je zoiszo een dvi nodig hebt! Maar je wil echt geen resolutie van 800x600 op een 30" scherm… Dat ziet er verschrikkelijk uit.

Je koopt toch geen Apple 30" scherm daarvoor? Ga dan naar de plaatselijke MediaMarkt (bijv) en haal een 32" PLASMA scherm. Deze hebben een resolutie van 852x480 (ofzoiets) en kun je met DVI aansluiten op je Mac. Beetje pielen misschien om de juiste resolutie in te stellen, maar dat moet lukken. Ben je nog een pak goedkoper uit ook!

Kun je niet gewoon een goed beamertje kopen dan? Ziet er ook wel funky uit!

Inderdaad... een 30 inch Cinema Display is een paardemiddel om te laten zien wat jij wilt. Koop een beamer, die kan nog groter projecteren dan de 30 inch display. Bovendien is de kwaliteit van het werk op 800 bij 600 op een 30 inch Cinema Display niet om aan te zien, en dat kun je je met een professioneel ogende presentatie niet veroorloven. Nee, voor dit soort doelen zijn de beamers gemaakt!

[quote:0208e6788d="Kleintje"]1. Ik gebruik nu op kantoor een 20" scherm aan de muur om hypotheekberekeningen te laten zien. Het zou wel wat groter mogen qua letters, [/quote:0208e6788d]

Heb je de ingebouwde zoom functie in OS X als eens gebruikt ?
Heb het hier eens net op een 20 inch cinema display eens getest. Is goed leesbaar van op afstand.
En kost niks… te vinden in de system preferences onder Universal access.

Nee joh, we werken met een Citrix Client dus dat werkt niet (denk ik.....). Ik ga het wel even proberen.

Mmmmm een gewoon plasma en/of LCD scherm is geen slecht plan. Alleen jammer dat ik het nergens even kan testen.....