350d RAW & iPhoto

Hello jongens,

raar probleem; iphoto wilt geen raw bestanden van mijn 350d herkennen, als ik ze met fotolader importeer naar het buroblad is het geen enkel probleem… maar dan nog niet in iphoto.

ook zie ik mijn camera op het bureau blad niet opduiken… iemand daar voor oplossing?

thx

jps

Deze instucties volgen:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20051101035330228&query=aperture+350d

Hebben bij mij geholpen met Aperture… En dus ook met iPhoto… Zelfde programma om de foto’s mee te importeren…

bedankt,

maar kan je me even precies zeggen wat er hoeft gedaan worden via die link, heb namelijk nog nooit in terminal gewerkt…

thx alleszinds

De terminal is niet per see noodzakelijk. Ga naar de folder /System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/ImageIO.framework/Versions/A/Resources Maak een kopietje in je documenten map van RAW.plist. Vervolgens open je met textedit RAW.plist, het maakt niet uit welke van de twee. Voeg de 'chunk of XML' toe onderaan de pagina maar boven de onderste </plist>. Sla het bestand op op je bureaublad. Kopier nu het bestand naar de bovenstaande folder. De finder vraagt je om je wachtwoord en of je het bestand wilt vervangen.

Welnu het wachtwoord van een admin weet je zelf het best, en vervangen dat wil je. Mocht je het fout hebben gedaan heb je immers een backup.

Nu moet je alleen met get info de eigenaar en groep van het bestand goed zetten. Klik op de RAW.plist (Die in de bovenstaande map natuurlijk. Die op je bureaublad mag weg.), ga naar ‘get info’ of hoe dat ook heet in het nederlands. En verander de owner/eigenaar naar system, die moet read en write rechten hebben en de group in wheel. Die moet read only rechten hebben.

Nu ben je klaar met wat er is beschreven op macosxhints.com. Ik kan het niet controleren of het werkt, ik heb niet zo’n camera.

Succes

Sinds update 10.4.4 wordt de canon 350D standaard ondersteunt door OSX!

Ik heb eerder handmatig de camera ingesteld, zoals boven beschreven. Moet ik nu nog wat doen om de standaard instelling van Apple te krijgen of wordt het bestand automatisch overschreven met de installatie van 10.4.4?

Wordt automatisch overschreven.