3D kaart - Welke moet ik nemen??

Ik zit te kijken naar een nieuwe 3D kaart. Maar welke zal ik nemen?? Ik heb nu de standaart 8 MB. Ik dacht zelf aan een Nvidia Geforce, omdat de ondersteuning voor OS X daar dacht ik het beste voor was. en heb ik dan Quartz Xtreme in mijn macje. Ik denk (ik denk veel vandaag zeg,krijg er hoofdpijn van) dat ik er 1tje neem van 32 Mb, maar ik weet niet of dat in mijn G3 500 Mhz, 256 RAM dat aan kan (moet ik er een G4 voor hebben?). Welke zou jij kiezen en hoeveel € kost het? (Is het eigenlijk wel echt de moeite waard om een nieuwe te kopen)

Dennis

Wat voor mac heb je? Dit is wel belangrijk

iMac G3 500 Mhz 256 Mb RAM MacOS X 10.2.1 (Heb nu de standaart 8MB video kaart)

(Op de vraag of ik groote programma's gebruik of 3D spelletjes/programma's dan is het antwoord : Ja)

Dennis

Zijn daar dan videokaarten voor te krijgen? Een standaard kaart gaat er volgens mij niet in...

Volgens mij moet het wel kunnen, toch?? eventjes kijken welke kaart er nu in zit...... (Apple Systeem Profiel openen) Ja, heb em : de ATI Rage Pro 128 En die zat er standaart in toen ik mijn mac kocht. Ik denk toch wel dat je die eruit kan halen en er een andere in kan zetten??

Dennis

Volgens mij is dat het enige dat niet kan bij een imac. De viedeo-kaart veranderen.

Verder kan je alles veranderen, processor, geheugen, HD, Firewire-poort erbij…

Misschien kan het ook wel moet je even op internet zoeken.

Je hebt ook geen pci-slots waar het bv in zou kunnen.

misschien vind je iets op
www.xlr8.com (is wel failliet)
www.sonnettech.com

De enige iMac waar je nog een kaart in kon steken was de eerste rev. iMacs, de originele Bondi's. En dat was een soort van frankenstein pci slot, en niet agp. Da luk dus nie. Theoretisch zou je voor die iMacs een Radeon pci kunnen opsporen (bij laatste check kostte die 192 euro) maar met een G3 op zo'n lage snelheid gaat dat niet echt nuttig zijn. Anyway, sorry charlie. ???

Je kunt wel Quartz extreme ondersteuning krijgen voor een PCI-kaart. Check even versiontracker. Maar blijkbaar geen andere videokaart erin :(

Hoort dit artikel niet bij hardware? Ik heb ook nog een vraag in hetzelfde genre. Kun je in een I book (blauwe = 366) een andere grafische kaart cq.radeon mobility 7500 bv. zetten. Aangezien ik hier nog een handleiding heb voor het demonteren en vervangen van de harde schijf (wat helemaal niet officieel is),vraag ik me af of dat met de grafisch kaart ook kan?Anders waar zou ik dat kunnen vinden?

:) Volgens mij kan je wat meer info vinde bi macstuff, ik heb namelijk zelf ook een imac en was ook vanplan om de video kaart te upgraden. JJmac