3D Studio voor OSX?

Bestaat 3d studio max voor op mac osx? (Zonder Virtual PC.)

Zoniet, welke gelijkaardige programma’s zijn de moeite waard?
Met ongeveer dezelfde commando’s…

Waar kan ik die vinden (of downloaden)?
Dank.

Maya

en voor de mensen met een lager budget is "Cinema 4D" een goed alternatief www.maxon.de

Ik zou inderdaad ook voor Cinema4D gaan. Het is veel goedkoper dan Maya en het is snel te leren. 3D Studio was er ooit wel voor de Mac geloof ik maar is nooit echt iets geworden.

Goed nieuws, 3D Studio Max komt binnenkort ook naar de Mac :P

Nee, 3d studio bestaat niet voor de mac. En volgens mij heeft het er ook nooit voor bestaan en zal het er ook nooit voor uitkomen. Ik geloof er niet in dat ze dat ongeorganiseerde hoopje spagetti code ooit kunnen porten naar osx, het is te afhankelijk van windows. Niet dat het erg is. Ik heb een half jaar met 3d studio gewerkt op mijn afstedeerstage. En ik was niet onder de indruk op zijn zachtst gezegd.

Ikzelf werk al een aantal jaren met Blender (www.blender.org), en ik raad het dan ook ten sterkste aan. En ik werk zo nu en dan ook nog met LightWave (www.newtek.com), als dat beter uitkomt. Want elk programma heeft zijn sterke en zwakke punten.

Cinema 4d is inderdaad ook de moeite waard. En is denk ik de makkelijkste om te leren.

Dus ik zou of Blender, of LightWave, of Cinema 4d kiezen. Maya ben ik ook niet echt van onder de indruk. Bovendien is Blender gratis, open source en heeft prima ondersteuning. Alleen wat lastig om te leren.

Wybren

Blender is echt rete moelijk om te leren. Ik ben nu zo'n twee jaar met dit pakket aan het stoeien maar het is echt heel moeilijk. Maar als je het progamma begrijpt is het denk ik 1 van de beste progamma's voor 3d. Maar wat dacht je van carrara of amapi designer voor osx. Ook heel goede paketten en makkelijk te leren. Maar bryce 5 is ook een geinig progamma waar je heel mooie dingen mee kunt doen. En ja als je voor het speelgoed 3d gaat dan is poser wel aardig maar 5 is niet vooruit te branden, je moet poser 4 hebben. Maar cheetah3d is ook leuk en betaalbaar 50 dollar en ook daar kan je heel veel mee

[quote:63cfe6820c="Jesper"]Goed nieuws, 3D Studio Max komt binnenkort ook naar de Mac :P[/quote:63cfe6820c]Dat is inderdaad goed nieuws! Maar waar heb je dat gelezen/gehoord?

Cheetah3D heeft nu versie 3.0 en is een goede instap om te beginnen met 3D. Even googelen naar tutorials (zie ook Cheetah3D.de). Als je dit programma onder de knie hebt is de overstap naar een moeilijker pakket makkelijker gemaakt.

Nog steeds geen 3Dmax he? Te veel fantasie!

He die olbo jij ook hier

He, tasso. Jazeker! Die-hard Mac gebruiker he!!!

Cheetah3D werkt bij niet! Kan geen nieuwe scene beginnen...

[quote:0a3cc26764="Jesper"]Goed nieuws, 3D Studio Max komt binnenkort ook naar de Mac :P[/quote:0a3cc26764]Wanneer is binnenkort? En komt het universal of alleen voor PPC?

[quote:0bb257fa68="Jesper"]Geplaatst op Vr Jul 30, 2004[/quote:0bb257fa68] Toen was er nog geen sprake van universal of PPC software. Met WINE schijn je 3ds max op een intel mac werkend te krijgen. Geen idee hoe...