4,1 Gig is 6,6 Gig voor Toast..?

Ik heb een film van 2 uur 20 minuten die ik mbv Quicktime Conversion exporteer vanuit FCP om die vervolgens te branden in Toast. Ik wijzig de bitrate zo dat het eindresultaat ruim binnen de 4,4 Gig valt.... maar ondanks het feit dat ik al 2 keer steeds meer comprimeer, blijft Toast waarschuwen dat het bestand te groot is voor de DVD, nl 6,6 Gig?? Het rare is- ik zie dat het M2V bestand 2.08 gig is en het bijbehorende .aif bestand 1.39 Gig...? Hoe komt ie dan aan 6.6? De presets in Compressor zijn of 60 of 120 minuten, dus te klein voor dit bestand en ik ben nog niet genoeg ingevoerd om handmatige instellingen aan te maken. Heeft iemand een idee hoe ik deze film WEL simpel kan branden? Tot nu toe lukte me dit altijd- met films die onder de 120 minuten liepen en met gebruik van presets.

Bedankt,

Wolf

Heb je Toast op UDF ipv op video of videoDVD staan?

De eerste optie is bedoeld voor mensen die zelf hun video kunnen encoderen en converteren naar bijv. een DVD image of een VIDEO_TS folder.
De tweede optie is voor mensen die DV in Toast gooien waardoor het encoderen en converteren door Toast moet worden gedaan.
Ik kan me voorstellen dat dat als je materiaal gemaakt volgens de eerste optie in Toast als videoDVD wil branden, Toast er volgens zijn eigen instellingen een nieuwe compressie op loslaat. In dit geval zou het misschien zo kunnen zijn dat de instellingen van Toast op plm 1 uur staan terwijl jij er 2 in gooit. Toast gaat dus opnieuw coderen en komt met een instelling van 4,3 GB voor 1 uur op een veel hoger getal voor jouw project, dat immers langer is dan 1 uur.
Kortom:
Als je M2V + AIF bestanden hebt, dan moet je in DVD Studio Pro (of in een ander programma, ik weet niet of dat direct in FCP kan) er een opdracht als Build DVD aan geven. Dan pas wordt de VIDEO_TS folder met al die VOB en IFO files aangemaakt. In Toast kun je die dan gewoon branden als je kiest voor DVD-rom UDF. Het feit dat je in die optie een VIDEO-TS folder brandt is voor een DVD-speler genoeg om 'm als videoDVD te herkennen.

je zou zeggen dat het een fout in toast is.

[quote:2cfcf2fd18="Liam"]Heb je Toast op UDF ipv op video of videoDVD staan?

De eerste optie is bedoeld voor mensen die zelf hun video kunnen encoderen en converteren naar bijv. een DVD image of een VIDEO_TS folder.
De tweede optie is voor mensen die DV in Toast gooien waardoor het encoderen en converteren door Toast moet worden gedaan.
Ik kan me voorstellen dat dat als je materiaal gemaakt volgens de eerste optie in Toast als videoDVD wil branden, Toast er volgens zijn eigen instellingen een nieuwe compressie op loslaat. In dit geval zou het misschien zo kunnen zijn dat de instellingen van Toast op plm 1 uur staan terwijl jij er 2 in gooit. Toast gaat dus opnieuw coderen en komt met een instelling van 4,3 GB voor 1 uur op een veel hoger getal voor jouw project, dat immers langer is dan 1 uur.
Kortom:
Als je M2V + AIF bestanden hebt, dan moet je in DVD Studio Pro (of in een ander programma, ik weet niet of dat direct in FCP kan) er een opdracht als Build DVD aan geven. Dan pas wordt de VIDEO_TS folder met al die VOB en IFO files aangemaakt. In Toast kun je die dan gewoon branden als je kiest voor DVD-rom UDF. Het feit dat je in die optie een VIDEO-TS folder brandt is voor een DVD-speler genoeg om 'm als videoDVD te herkennen.[/quote:2cfcf2fd18]

Ik zie nergens een optie voor UDF in Toast!? IK heb 'm gewoon op DVD-video staan. Toast laat er verder ook niets op los want er wordt niet geencodeerd: ik krijg gelijk een melding dat er niet genoeg ruimte is op deze schijf: ‘6.2 GB zijn nodig, 4.4 GB zijn beschikbaar’…
Ik heb de hele film ook ‘self-contained’ gemaakt en dat is een bestand van 27,5 gig. Als ik dat in Toast gooi, geeft ie dezelfde boodschap als bij een willekeurig M2V bestand van onder de 2,5 gig???
Ik heb dit laatste bestand gekopieerd naar m’n G4 en ook daar krijg ik in Toast dezelfde melding… Ik heb dit nooit eerder gehad maar werkte ook altijd met films onder de 2 uur…

Wat ook zo raar is, QT zou toch het M2V bestand moeten afspelen, maar dan zonder geluid? Doet ie niet- 'this is a file QT doesn't understand'..?

Als je de 'Data' Tab heb geselecteerd zie de boven de zwarte lijn aan de linkerkant een blauw figuurtje naasy 'Mac & PC' staan. Daarop klikken en je scherm wordt uitgeklapt. Kies dan Advanced en daar kan je weer DVD-Rom (UDF) kiezen.

Op deze manier wordt je bestand direct geschreven op DVD formaat, zonder enige berekeningen.