Jullie reageren snel, dat had ik niet verwacht, bedankt daarvoor :lol:
Ik heb dan ook de indruk dat de tijd dringt voor men mooie machine :slant:
@Soulshaker: ik heb in die 4 jaar eigenlijk niets gedaan buiten de systeemupdates, alles werkte prima dus!
Hier de technische gegevens:
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,66 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 6 MB
Geheugen: 2 GB
Bussnelheid: 1,07 GHz
Opstart-ROM-versie: IM91.008D.B08
SMC-versie (systeem): 1.36f3
Serienummer (systeem): YM9111PF0TF
Hardware-UUID: F67BD8AB-E40C-5C47-8631-C23352A6DAF8
Ik weet niet zeker wat je daarvan nodig hebt, maar ik neem aan dat het de 2GB waar je het over hebt om te upgraden? Hoe doe ik dat? En gaat het dan echt sneller zijn?
Om even uit te leggen hoe ik op dit punt kom (domme vragen bestaan inderdaad ook, maar ik reken mezelf daar niet bij, dit is uit onwetendheid :grin:):
Ik had inderdaad ergens gelezen dat het trager worden zou kunnen wijzen op een defecte harde schijf. Aangezien ik geen back-up heb, wou ik dus snel een externe harde schijf aankopen om alles over te zetten. Had ik bijna een WD My Passport Edge besteld, tot ik zag dat die compatibel is met Lion of MLion. Toen ging er een lampje branden, ik herinnerde me dat ik de update naar Lion niet gedaan had. Aangezien ik dacht dat daar dus misschien het probleem lag, wou ik nu gaan updaten naar MLion. Maar als dit nu net niet helpt, ben ik nog verder zoek.
@fatboysmart: Daardoor mijn opmerking over de externe harde schijven. Ik weet dat er ook schijven zijn die wel compatibel zijn met Snow Leopard, maar ik dacht dat het sowieso beter zou zijn om te updaten en dan een schijf te kopen.
Ik heb net het schijfhulpprogramma eens laten controleren, maar daar komt uit 'Het volume Macintosh HD is in orde'. Is daar dan nog iets mee te doen?
Om dan even uit te leggen wat ik met traag bedoel: over het algemeen overal traag en beachballs. Ik merkte het eerst toen ik weer afleveringen aan het afhalen was, de downloads gingen veel trager als vroeger. Safari was toen ook al wat trager. Maar als ik nu een grote opmaak in Indesign bezig ben kan het ook wel heel lang duren voor op te slaan of te switchen tussen vensters… Tot ik er gek van wordt en er mee stop.
@Shmoo: ik zit dus inderdaad op 2GB. Hierboven al de vraag over upgraden van hoe en wat :grin:
Ik ben inderdaad niet gehecht aan iCloud, maar dat is dan ook weer misschien omdat ik niet goed weet wat het doet. Ik wou de upgrade ook graag doen voor bijvoorbeeld de berichten app die er dan bij komt.
Verder heb ik de activiteitenweergave eens bekeken, maar daar word ik niet veel wijzer uit. Waar moet ik naar kijken? En heb ook eens gecheckt wat er bijvoorbeeld opstart als ik em aan zet, wat zo goed als niets is (iTuneshelper?).
Upgraden is dus niet de beste optie?