Na wat zoeken en speuren ben ik er nog niet achter wat de beste oplossing is voor een sneller wifi in huis. Er zijn 450 mbs wifi routers, maar heeft er iemand ervaring? Heb het kanaal van mijn routeer al aangepast maar vind de snelheid beroerd. Heb 100/100 internet via kpn glasvezel en een nieuwe v8 routeer, maar die is trager dan de oude. Via kabel 98/98 en wifi 18/18...
Kabel zal altijd sneller zijn, ook met 802.11ac.
Daarnaast: je interne wifi kaart zal gewoon de beperking vormen, dus ook daar zit je aan je grenzen.
als je het kanaal aanpast, dan moet je wel zeker weten dat het nieuwe kanaal ook vrij is.
kijk eens met iStumbler.
gebruik je 2,4 GHz of 5 GHz wifi ??
Je kan inderdaad wel je huidige situatie optimaliseren:
1. Gebruik alleen WPA2-PSK met AES
2. Gebruik alleen 5Ghz
3. Gebruik zo breed mogelijke kanalen
4. Gebruik de meest ongebruikte kanalen
Daarnaast de vraag: wat is je MCS index op het moment?
Ik gebruik al een hele tijd een [url=http://tweakers.net/pricewatch/276000/linksys-e4200.html]Linksys E4200[/url]. Ik heb een Ziggo 120/10 abonnement en haal met de iMac gewoon de volledige snelheid (één verdieping hoger aan de tegenovergestelde kant van het huis). Dit lukt echter alleen op het 5Ghz netwerk. Met 2.4Ghz haal ik hooguit 20/30Mbps.
Oke, even wat gegevens over het [url=http://www.kpnadsl.nl/handleidingen/glas/847572-handleiding-arc-vgv-7519-ftth.pdf]modem[/url].
Verder is het WPA/WPA2 PSK op kanaal 12 (zitten er 4 op 11, 5 op 6, 2 op 1 en 1 op 3) en "The DSL Router supports WLAN Standards with transmission rates up to 300 Mbit/s (802.11b/g/n)", de Bandwidth staat op 20 (kan ook op 40/20).
De Mode staat op 100M Full (haal ik met de kabel dus wel) en 5 GHZ zie ik zo niet staat en ik weet niet wat een MCS index is (is wel de plaatselijke voetbalvereniging ;))
Die Linksys, daar kijk ik nu eens na, wat is zie al veel klachten en gezeur over wifi en de kpn modems.
is [url=http://nl.tp-link.com/products/details/?model=TL-WR2543ND]deze 450 Mbps Dual-Band Wireless N Gigabit router[/url] ook nog een optie? of heeft er iemand ervaring?
MCS-index vind je niet in het modem, maar wel als je het wifi-icoontje, links op de bovenbalk aanwijst, de option-toets indrukt en dan op het icoontje klikt.
of een 450 Mb/s router een optie is, dat betwijfel ik.
je hebt 100/100 Gb/s glasvezel en dat moet je ook met een 300 Mb/s router aankunnen, want de maximale praktische snelheid daarvan zal rond de 150 Mb/s liggen.
voorwaarde is dat je wel dat je op 5 GHz werkt in N-mode.
en dan liever niet in een b/g/n mode.
MCS-index vind je niet in het modem, maar wel als je het wifi-icoontje, links op de bovenbalk aanwijst, de option-toets indrukt en dan op het icoontje klikt.
of een 450 Mb/s router een optie is, dat betwijfel ik.
je hebt 100/100 Gb/s glasvezel en dat moet je ook met een 300 Mb/s router aankunnen, want de maximale praktische snelheid daarvan zal rond de 150 Mb/s liggen.
voorwaarde is dat je wel dat je op 5 GHz werkt in N-mode.
en dan liever niet in een b/g/n mode.
als er vlak naast het gebruikte kanaal een vrij kanaal is, dan zou ik de breedte op 40 zetten.
moet er ook nog even bij vertellen dat er 3 iphone's. 1 ipad, 1 macbook pro en 1 mac air gebruik maken van de wifi in mijn huis...
Je moet gewoon kijken voor een goede 5GHz router en dan zijn de problemen grotendeels opgelost. Kijk eens naar de Netgear WNDR3700, is al wat ouder, maar kent een welverdiende reputatie op bereik en snelheid. Is te verkrijgen vanaf de 70 euro.