Oi,
Ik ga binnenkort een Powerbook kopen. Nu heb ik hier een 5.1 systeempje staan. Kan ik dat er dan zomaar op aansluiten en 5.1 geluid hebben? Ik wil graag een beetje meer info aub.
Bij voorbaat dank, een apple noobie
EDIT, even vergeten te zeggen: het gaat hier om een 12" Powerbook zonder Superdrive. Het 5.1 systeem is een Hercules XPS 510, dsu een met gewone aansluitingen ( oranje, groen, zwart )
[quote:f1cadb05ae="Spectrious"]Ik ga binnenkort een Powerbook kopen. Nu heb ik hier een 5.1 systeempje staan. Kan ik dat er dan zomaar op aansluiten en 5.1 geluid hebben?[/quote:f1cadb05ae]
Je nu ik er over nadenk, ik zal dat gebruiken om muziek op te nemen, dus met zo'n externe geluidskaart zal dat niet volstaan. Beter zou zijn om van de eerste keer te gaan kijken om een Geluidskaart op Firerwire met Line in etc. te kopen. Maar waar moet je daarnaar in godsnaam beginnen zoeken? :(
Mss zoiets? link naar applestore
Da’s een MBOX met pro tools erbij. Is mss wel interessant. Iemand ervaring hiermee of met andere gelijksoortige producten?
[quote:fc68e7c33e="markclausing"]M-audio heeft hele mooie USB geluidskaarten met 5.1 geluid.
betere kwaliteit dan ingebouwde powerbook sound ook.[/quote:fc68e7c33e]
Vraag me af of die goedkoper is dan deze [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/67217]Creative[/url] voor nog geen 90 euro. Geluidskwaliteit zal bij beide oplossingen wel optimaal zijn lijkt mij.
[quote:9ad3e2b433="Hugoengels"]Het kost wat maar dan heb je ook wat :wink:[/quote:9ad3e2b433]
Iemand die graag een 12" wilt, kiest daar niet zomaar voor. Vaak omdat deze goedkoper is dan de grotere modellen, maar ook omdat de 12" een stuk handzamer en makkelijk mee te nemen is dan de 15 of 17 inch.
[quote:47e4254ed0="Napsju"][quote:47e4254ed0="Hugoengels"]Het kost wat maar dan heb je ook wat :wink:[/quote:47e4254ed0]
Iemand die graag een 12" wilt, kiest daar niet zomaar voor. Vaak omdat deze goedkoper is dan de grotere modellen, maar ook omdat de 12" een stuk handzamer en makkelijk mee te nemen is dan de 15 of 17 inch.[/quote:47e4254ed0]
exact :D
Ik zal wel echt nog moeten kunnen kiezen
Trouwens om muziek et bewerken en beetje aan te passe of live opnemen, is Garageband daar geschikt voor?
Garageband is helemaal perfect als je wat wilt opnemen en wat wilt bewerken. Als je veel uitgebreider wil gaan zal je eerder iets nodig hebben als Logic (Express).
Ik heb zelf een Externe Firewire-geluidskaart van M-Audio, en die ben k gaan halen bij Key-music in Sint-Niklaas . Daar hebben ze en weten ze sowieso veel van zulke dingen, en zullen je ze zeker kunnen verderhelpen . [url]www.keymusic.be[/url]
Ik weet niks van 5.1, maar wel dat M-audio erg goede firewire kastjes heeft voor opnamen e.d. Daar van zeg ik kost wat maar heb je ook wat.
Voor opnamen gebruik ik gewoon nog lekker mijn input uit mn 12' pb voor mij voldoet dat momenteel.
Dus waarom niet gewoon zo'n flut creative dingetje kopen, waarom wil je trouwens 5.1?
Ik wil muziek kunnen opnemen maar mobiel zijn ook. Dus een notebook die toch redelijk krachtig is voor kleine opnames. Dan na het opnemen zou ik het thuis verder willen bewerken. Om te luisteren wil ik graag ook 5.1 omdat dat mooier is :P
Maar ik heb een andere oplossing, ik heb hier een PC met Win Xp op staan en zal hem samen met mijn Powerbook dan in een netwerk zetten. Afgewerkte nummers kan ik dan rechtstreeks beluisteren op PC.