Apple Music Classical zal deze maand naar iPhone-apparaten komen. Deze 5 dingen wil jij weten voor de release.
Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.
Goed nieuws, echt goed nieuws, ik ben heel benieuwd.
Wat me nog een raadsel is: ‘geniet van de hoogste kwaliteit’ in audio, wordt er verkondigd in een ander OMT-bericht. Dat is voor mij hoge resolutie audio in 24 bits 96 kHz, of 24/192 (al kan het nog hoger), en die waarden worden ook genoemd in andere artikelen elders over Apple Classical. Alleen, Apple Classical is er slechts op de iPhone. Die kan - voorzover ik begrijp - niet meer leveren dan 24/44, of je nu je koptelefoon aan een draadje hangt of bluetooth gebruikt. Dat is stukken beter dan mp3, maar verre van de hoogste kwaliteit. Moet iedereen gaan prutsen met een externe DAC (tips welkom) of heb ik iets gemist?
Iedere audiofiel weet dat de weergavekwaliteit wordt bepaald door de zwakste schakel. Luidsprekerboxen van €100.000,-- klinken identiek aan die van €400-- als de overige apparatuur niet aan deze norm voldoet. Niet alleen kleur maar ook geluid is afhankelijk van onze hersenen en daardoor uniek. Er zijn nog steeds liefhebbers van de LP’s, inderdaad analoog is beter dan (ADC) digitaal, ofschoon het verschil (zijn steeds meer cijfers achter de komma 0,000etc.%) is nihil. Èn studio"s die nog analoog wereldwijd werken, kun je op een hand tellen. Digitaal bewerken is veel makkelijker/sneller, ook de nieuwe LP"s zijn digitaal opgenomen en daarna via 'n DAC analoog (LP). Iedere DAC klinkt anders, vergelijkbaar met de elementen MM / MC van de draaitafel. Ook de DAC liefst met lineaire voeding klinkt veel warmer/voller dan schakelende voeding.