512 mb ram genoeg?

Toen het geheugen op de macs nog standaard 256 mb was, hoorde je altijd dat je dat sowieso moet ophogen. Is het als je nu een iMac koopt, nu 512 meg standaard is, aan te raden om dat voor €120 op te hogen naar 1 gig?

Sowieso niet via de Apple Store. Ga naar een Computerzaak en koop daar een reepje en bouw het zelf in. Bijvoorbeeld voor 42 euro heb je 512 MB extra bij mailamac.nl. 512 MB is in principe aanvaardbaard, echter 1 Gig is toch echt wel veel fijner, Zeker als je met veel prog tegelijk gaat werken.

Is dat zelf inbouwen een beetje makkelijk? gewoon iMac open maken en dan ff wat plugen hoe zit dat eigenlijk bij een mac? (in mijn geval iMac)

ik kan dus beter gewoon die standaard 512 nemen en dan ergens op internet ff 1gb te kopen?

ja, 't is erg eenvoudig RAM toe te voegen. Bij de iMac G5 is de HD ook erg eenvoudig te vervangen, mocht je de behoefte voelen.

Mijn mac hebben 512 (mac mini, Tiger server) 640 (12"powerbook, Tiger) en 768 MB (17" iMac G4, Tiger). Op geen van de mac’s heb ik de neiging RAM uit te breiden. Als je veel photoshopt of met iMovie ofzo aan de slag gaat is meer ram geen overbodige luxe, anders moet 512 (voorlopig) genoeg zijn. Uitbreiden kan altijd nog.
Er twee identieke 256 modules bijkopen heeft meer effect dan 1 van 512 MB overigens, hij kan ze dan dual channel aanspreken, wat een hogere bandbreedte en daarmee snellere geheugen toegang voor data-intensieve toepassingen tot gevolg heeft.

Ok fijn om te weten bedankt!

ik heb net een powerbook wezen halen in de nieuwe macstore in utrecht, heb er toch maar 512 bij laten zetten zodat ik nu op 768 zit, ik doe er voor de rest niks bijzonders mee, maar gewoon lekker vlotte reactie enzo.

ik heb nu wel 256 mb geheugen over :slight_smile: iemand?

ik wacht eventjes tot de 1gig reepjes wat goedkoper worden, dan stop ik er 1 in mn PB

512 is prima voor normaal gebruik.

Ik was laatst bij Apple Centre CS en daar gingen twee man tegenover mij staan te vertellen dat je echt 512 erbij moest kopen (naast de standaard 256 van de iBook), zeker wanneer je Office wilt gebruiken.

Ze deden net of ik niet goed bij mijn hoofd was dat ik maar 256 extra kocht in plaats van 512. Dat is klinkklare onzin. 512 is prima voor algemeen gebruik zoals internetten, chat, office, mail, foto’s, iTunes.