58% aandeel voor iPod Shuffle in markt voor flashspelers

Volgens een persbericht van Apple heeft het bedrijf met zijn iPod Shuffle een marktaandeel van 58 procent van alle op flash gebaseerde mediaspelers. In februari bezat de flashspeler een aandeel van 43 procent. Doordat in maart de voorraad Shuffles te klein was voor de vraag, werd er toen verwacht dat in april de verkopen zouden stijgen. In hetzelfde persbericht zegt Apple dat de muziekspelende mobiele telefoons geen bedreiging vormen voor hun iPod-collectie. Een analist laat hints vallen over draadloze en videospelende iPods tegen het eind van dit jaar, maar geeft niet aan op welke bron hij zijn vermoedens baseert. Naast de Shuffle doen ook de andere iPods het goed: met de iPod en iPod mini scoort Apple een marktaandeel van negentig procent in de HDD-gebaseerde mediaspelers. iTunes heeft een marktaandeel van meer dan zeventig procent.

http://www.tweakers.net/nieuws/37233

Hm, het spijt me zeer maar deze cijfers geloof ik echt niet. De Shuffle is nog maar net uit terwijl er al een hele poos goedkope flashspelers worden verkocht. Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat ze nu plotseling even 58% van de markt in handen hebben.

Even het verhaal lezen dus Nisei...

het gaat om het percentage van de verkoop van de laatste tijd. En landen zoals Amerika zijn erg hype-gevoelig, dus veel mensen hebben daar de laatste tijd een iPod gekocht…

"Volgens een persbericht van Apple heeft het bedrijf met zijn iPod Shuffle een marktaandeel van 58 procent van alle op flash gebaseerde mediaspelers." Dat lees ik en als je dat zegt heb je het niet over wat je toevallig de laatste maand hebt verkocht.

volgens mij gaat marktaandeel echt wel over de verkopen hoor... je kan trouwens niet weten hoeveel spelers mensen daadwerkelijk nog hebben, en niet hebben weggegooid. Bij welk tijdstip ga je dan afkappen? Bereken je het marktaandeel op basis van alle verkochte spelers de laatste drie jaar, vier jaar, tien jaar...???

Nee, het gaat echt wel over de verkopen van de laatste metingen, meestal gaat dat in kwartalen of in maanden.

Yep, het gaat over de verkopen. Op het moment dat een iPod is verkocht, is hij van de markt en maakt hij dus geen deel meer uit van het marktaandeel. De markt is hier puur de verzameling van flashplayers die over de toonbank gaan.

Ik ben 13 en wist dat al... Misschien toch eens wat bijlessen economie gaan volgen :P

Bovendien staat er nog helemaal niks op de PR pagina van Apple zelf... geen enkel persbericht over de verkopen van de iPods... eerst die maar eens afwachten voor we verder concluderen...

En zo veel shuffles heb ik nog niet gezien

In Nederland niet nee. Maar ga eens kijken in landen waar meedoen aan een hype bijna verplicht is... Zoals de mode-steden New York, Londen, Parijs... daar loopt bijna 1 op de 4 mensen met een iPod...

58% van het totaal aantal verkochte flash-spelers in een maand is echt onmogelijk.

[quote:7cef3f1724="unSOUND"]In Nederland niet nee. Maar ga eens kijken in landen waar meedoen aan een hype bijna verplicht is... Zoals de mode-steden New York, Londen, Parijs... daar loopt bijna 1 op de 4 mensen met een iPod...[/quote:7cef3f1724] Ja al gedaan, je hebt gelijk dat er veel iPods rondlopen maar shuffles heb ik niet zoveel gezien (al die mensen houden de iPods ook gewoon in hun hand he)