64 mb mac mini

beste, iedereen,

kan het kloppen dat mijn mac mini een 64 mb videokaart heeft i.p.v de op de doos vermelde 32 mb!?
heb ongeveer een maand geleden mac mini gekocht en altijd vannuit gegaan dat hij een 32 mb videokaart had, kijk ik net bij over deze mac en zie ik 64 mb staan?!

groeten jesse

volgens mij was dat een stille update. sommige mensen krijgen 32 mb en somminge 64. dat is om oude voorraad met 32 mb kaarten op te maken.

dit is in ieder geval wat ik gehoord heb.

Ja, dat kan heel goed. Er is een paar maanden terug een stiekeme update van de mac mini's geweest. Als het goed is heeft je processor ook iets meer Hertz?

Heb jij ff geluk. Ik las toen over die update toen ik mijn mac mini een paar weken had. :cry:

ja whaha, las net een oud artikel op tweakers! kijk ik ff staat er ineens op m'n mac 1,5 ghz 64 mb ram! wel chill.. nooit opgevallen! dacht dat die 1,5 ghz afgerond was!

Nu moet je ff je signature aanpassen. :wink:

Ik ben jaloers. Niet om die paar extra Hertz, maar om die videokaart.

ik heb 1,33 ipv 1,25 Ghz; maar wel 32 mb graphic... hmmm.

Staat ook zo'n geheim gepimpte bij mijn broertje thuis, 1.5 ghz en 64 mb vram, draait nu vanaf een firewire schijf en na een xBench test was ie de snelste mini die op de xBench site stond. best wel leuk inderdaad.

De HD is ook wat sneller trouwens. Instapmodellen hebben nog steeds een grafische kaart van 32 MB.

O ja, zie je in Dashboard ook een druppel-effect bij het slepen van een widget of ondersteunt de Radeon 9200 dat niet?

Maar waarom zouden ze het niet melden dat ze een Update hebben gemaakt ? (3800)

omdat ze nog een zooi 32mb kaartjes overhadden... Als ze dan een officiele update maken, kunnen ze hun 32mb videokaarten niet kwijt. Daarom hebben ze op de doos gewoon 32mb gezet, als mensen dan een 64mb kaartje erbij krijgen, hebben ze geluk, als ze een 32mb kaartje krijgen kunnen ze nergens over zeuren.. Zo kon apple makkelijk hun voorraad opmaken.

[quote:2d40c5e8c1="à la Mac"]De HD is ook wat sneller trouwens. Instapmodellen hebben nog steeds een grafische kaart van 32 MB.

O ja, zie je in Dashboard ook een druppel-effect bij het slepen van een widget of ondersteunt de Radeon 9200 dat niet?[/quote:2d40c5e8c1]

Ja, dat oplos effect zie je gewoon. Dat vind de kaart nog niet moeilijk, maar wanneer ik de gogo redball opgooi vliegt ie niet geheel soepel.

oh, tja dat is iets met core image!? dat zie ik bij mij niet!!! of moet je dat ergens instellen?

zoiets had ik met mijn mac ook, op de doos stond 256mb toen ik m kocht, maar ik had er gewoon 512 inzitten (waarvoor ik ook had betaald). En er zit pc3200 in ipv pc2700

[quote:91dac9ee6b="guess"]oh, tja dat is iets met core image!? dat zie ik bij mij niet!!! of moet je dat ergens instellen?[/quote:91dac9ee6b]

Ach dat kan niet, dat jij dat niet ziet. Je zegt zelf dat je een sterkere videokaart hebt.
Hij bedoelt dat wanneer je op het kruisje klikt voor een widget weg te halen, dat hij dan wegtrekt naar dat kruisje. Dat zie je toch wel?

Maar nog een keer, je moet ff je sig. aanpassen.

Core image kan niet op de radeon 9200. Als je dat wel had zag je een soort water rimpels om je widgets als je ze versleept.

van de apple-site:

Core Image-capable graphics cards include:
ATI Mobility Radeon 9700
ATI Radeon 9550, 9650, 9600, 9600 XT, 9800 XT, X800 XT
nVidia GeForce FX Go 5200
nVidia GeForce FX 5200 Ultra
nVidia GeForce 6800 Ultra DDL, 6800 GT DDL

Nee, die animatie ken ik idd. niet, maar die ken ik dus ook niet. Want dat kan mijn mini-tje niet. Ik wil een powermac. :cry: :P

ik zag trouwens net op de site van ati dat er updates beschikbaar zijn waarmee je de kaart meer beter kan laten doen; wat precies weet ik nog niet, maar check [url]https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=299[/url]

Let je er wel op dat deze updates voor de losse insteek kaarten zijn

Je hebt trouwens in de geupgrade Mini's ook BlueTooth 2.0 + EDR zitten ipv BT1.1 en een snellere hardeschijf, namelijk 5400 rpm in plaats van 4200 8)