Hallo allemaal,
Ik wil waarschijnlijk een Mac Mini duo core aanschaffen maar zou daar het liefst een
7200 RPM HD in willen (laten) zetten , ipv de 5400 RPM HD die er standaard in zit.
Weet iemand of dat kan ?
Bij voorbaat dank voor reacties.
Rob.
Hallo allemaal,
Ik wil waarschijnlijk een Mac Mini duo core aanschaffen maar zou daar het liefst een
7200 RPM HD in willen (laten) zetten , ipv de 5400 RPM HD die er standaard in zit.
Weet iemand of dat kan ?
Bij voorbaat dank voor reacties.
Rob.
Moet kunnen, er zijn 7200 rpm S-ATA schijven op laptopformaat. Dus die zou je in moeten kunnen bouwen. :)
Het is mogelijk om zelf de harddisk te vervangen, kijk hier voor een handeiding: http://www.ifixit.com/Guide/82.2.0.html
Het is dus wel een flinke klus en je garantie verloopt hierdoor, houdt dat ook in de gaten.
Verder vraag ik me af of je er veel snelheidswinst uit kan halen. Het scheelt waarschijnlijk maar enkele seconden op een minuut. Of te wel, laadt de mini een bestand waar hij nu 1 minuut over zal doen, zal een 7200 toeren harddiskje dat in zo’n 56 seconde doen ofzo.
2,5inch laptop harddisken zijn bijvoorbeeld te koop bij www.alternate.nl
Valt dat upgraden niet onder Doe-het-zelf upgrades? Beetje belachelijk dat je je garantie d'r mee zou verspelen...
Volgens mij verschillen de meningen daarover. Een geheugenblokje vervangen is bijvoorbeeld het makkelijkste, maar ik ken een applestore die zegt dat zij dat zelf moeten doen ivm vervallen van garantie. Maar ja, dat kan ook andere redenen hebben... In iedergeval is het zo dat als er iets zou gaan mankeren je wel gezeik kan krijgen als ze zien dat je zelf het kastje hebt opengemaakt.
En vanhaze, je kunt ook vragen of de applestore waar je de mini gaat kopen de harddisk wil vervangen, maar reken erop dat kosten erg hoog zijn. Dan wordt die mini niet echt meer interessant verwacht ik.
Ik denk dat een Apple Store het meer doet voor de centen die ze vangen :wink: Ik heb de HD in m'n MacBook ook vervangen, dat valt zelfs volgens de Support site van Apple onder DIY-dingen. Nou is de Mac mini minder makkelijk te openen, maar met wat voorzichtheid, tja...
Dan zou je moeten uitzoeken of de harddisk vervangen in de nieuwe macmini's ook een Do It Yourself ding is volgens Apple. Als dat zo is en je moet toch gebruik maken van de garantie, kun je denk ik beter direct met Apple communiceren ipv een apple winkel. Dus gebruik maken van de fabrieksgarantie ipv de winkel garantie.