7200rpm schijf in een pb alu?

De laaste tijd komen er steeds meer 7200rpm notebook harde schijven uit. Hitachi en seagate bv komen binnenkort allebei met 2 nieuwe schijven. Omdat dit alweer de 2e generatie 7200rpm schijven is verwacht ik eigenlijk dat zowel warmte als geluids productie naar beneden zijn gegaan. En prestaties omhoog natuurlijk ;)

En in mijn ogen wordt het dan wel intressant om zon ding in me Pb te zetten. Ik vroeg me af of er mss hier iemand was die dit al heeft gedaan en wat eventueel de voors en tegens hiervan zijn.

Heb er al het 1 en ander erover gelezen op xlr8yourmac: http://www.xlr8yourmac.com/powerbook_g4/PB_G4_HD_upgrade/pb_g4_hd_upgrade.html . Alleen stamt dat artikel uit 2001 en is gebaseerd op een titanium pb.

toen ik m'n pb kocht heb ik die er meteen in laten zeten, werk er nu een jaar mee, tot volle tevredenheid, gewoon perfect, snel, stil, en van extra warmte heb ik nooit iets gemerkt...doen!

Ik heb momenteel een 60 GB Hitachi Model:HTS726060M9AT00 7200rp/ 8mb cache in m'n AI Powerbook 12". En je merkt zeker wel de response van je systeem. Minder beachballen en sneller swappen van grote hoeveelheden data.

Het monteren kun je zelf wel doen. Mits je niet twee linkerhanden heb en bang ben om je garantie te verliezen. Als je door m’n oude berichten gaat kan je nog m’n verhaal over de switch lezen wat voor tools ik gebruikt heb.

Veel succes, JD