729.6 mb op een 800mb cd kan niet

Ik heb een map van 729.6 mb aan data nu wil ik deze op een cd branden van 800 mb (mmore 90 min cd-r 90/800 mb) en deze cd moet dan op een pc draaien.maar nu krijg ik de melding dat ik te weinig ruimte op de cd heb,hoe kan dit nou?Ik ben speciaal naar mediamarkt gereden om een 800mb cdrom te halen en nu krijg ik deze melding. :( [URL=http://img18.imagevenue.com/img.php?loc=loc19&image=d6f_Afbeelding_1.jpg][img:594276c9f9]http://img18.imagevenue.com/loc19/th_d6f_Afbeelding_1.jpg[/img:594276c9f9][/URL] klik op foto

Zo te zien herkent Toast je CD niet, hij geeft aan dat er maar 702mb beschikbaar is (80 minuten CD). Kijk eens naar de Disc info in het Recorder menu? Wat geeft ie daar aan?

Het lijkt erop dat toast niet ziet dat er een 800Mb cdrom in zit. Ik zou niet zo 1..2..3 weten hoe je dit kan verhelpen. Te denken valt aan:

• ondersteund de brander wel 800Mb? (firmware update?)
  • nieuwe updates van toast installeren?

[mod:61c28e37ee="tiny"]inderdaad, Meneer Guggenheimer :cry: :wink: dit is onzin op deze manier. En ik vind het lelijk en irritant genoeg om er wat aan te doen. Als je in een korte tijd opmerkingen wilt toevoegen, is daarvoor de "Bewerk"-knop. Zo voeg je iets toe aan een bestaande post. De fouten in het Nederlands mag je er zelf uit halen. Maar goed, ziehier alle 'reacties' van ralph tezamen in één post:[/mod:61c28e37ee] [quote:61c28e37ee="ralphclaes1"]tiger kan het aan[/quote:61c28e37ee] [quote:61c28e37ee="ralphclaes1"]zelf geprobeert[/quote:61c28e37ee] [quote:61c28e37ee="ralphclaes1"]gaat ook op phanter maar aleen met software die te kopen is[/quote:61c28e37ee] [quote:61c28e37ee="ralphclaes1"]zou het gewoon op 2 cd zetten[/quote:61c28e37ee] [quote:61c28e37ee="ralphclaes1"]of op een dvd[/quote:61c28e37ee] [quote:61c28e37ee="ralphclaes1"]als dat lukt op die computer een dvd tje[/quote:61c28e37ee]

Heb ik ook gehad op mn PC, bleek dat mijn brander geen "overburning" ondersteund, en dat is de functie dat er 800mb op een cd kan, zonder overburning kan je helaas geen 800mb kwijt.

Ik heb ook eens een 800MB CD gekocht en vreemd genoeg, zei de info mij dat er op deze CD maar een 35MB ter beschikking was. Lijkt mij dat ons OS 800MB CD's niet kan handelen. (was nog wel onder Panther)

Waarschijnlijk kan je brander dan geen overburning aan. En dat is een hardware beperking.

er zijn topics over als je er meer over wil weten

[size=9:0fce7b1ed9]Beste ralphclaes1!

Kan je je reacties in een bericht samenvatten ipv voor elke regel een aparte post te plaatsen.

Worden moderators beetje verdrietig van! Pas maar op![/size:0fce7b1ed9]

EDIT: De 8 post van ralphclaes1! zijn weggehaald door moderator?

[mod:0fce7b1ed9=“tiny”]Nee, samengevoegd. Zie mijn uitvoerige verklaring vier posts terug… [/mod:0fce7b1ed9]

[quote:8bba9d4642="Bigs"]Zo te zien herkent Toast je CD niet, hij geeft aan dat er maar 702mb beschikbaar is (80 minuten CD). Kijk eens naar de Disc info in het Recorder menu? Wat geeft ie daar aan?[/quote:8bba9d4642] Hij geeft bij disc info 79;57 (702.8 mb for data) available on disc. ik heb nu een externe cd/dvd brander van phillips type dvdrw416N in een lacie behuizing zitten, Maar ik heb ook nog een mitsumi cd-r/rw brander liggen,deze ga ik nu even ombouwen kijken of dit iets uitmaakt.en anders,waar zou ik een eventeuele firmware update voor de phillips brander vandaan kunnen halen?op de site van phillips kon ik niets vinden

Het overburnen is gelukt met [url=http://www.projectomega.org/click.php?dl=1&url=contents/en/downloads/internal_products/firestarter/FireStarter_FX-1.0b9.tar.bz2]firestarter fx [/url] dus toch softwarematig

Even een correctie.
ik heb het toch anders gedaan ik heb eerst het bestandje een andere extensie gegeven Van mdf➙iso
toen in toast gemount , alles gesecteerd , gecopieert naar dragon burn➙Data cd/dvd (hybrid hfs+joliet)
overburning ingeschakeld en toen branden.Mischien een beetje omslachtig maar het werkt wel.

Gelukkig en thanks for de link. Ik kan namelijk ook niet overburnen. Ik ga het ook eens proberen.