78,4 miljard!

Nieuwe record-cijfers van Apple. 78,4 miljard omzet door de nieuwe iPhones in het afgelopen keartaal.

Dat wel ja. Ook een wat lagere prognose dan verwacht voor volgende kwartaal… verkopen macs stabiliseren, iPad min 1/5de, iPhone dus sterk kwartaal, logisch dankzij dure iPhone 7. (Gemiddeld 691 dollar verkoopprijs!) wel 12% minder iPhone in China…

Anyway - nabeurs +3%

En… Wat schiet jij daar mee op Ruud?

Je kunt ook zeggen dat ze je weer een poot hebben weten uit te draaien. Dat is inderdaad best knap van Apple, dat ze ondanks die absurde prijzen telkens weer van die gekkies weten te vinden die er een klein kapitaal voor over hebben om te kunnen showen met hun laatste iPhone.

Daarnaast kun je overigens ook zeggen dat de omzet steeds verder afvlakt. Nog geen 5% meer omzet in iPhones en bovendien worden de pieken en dalen ook nog eens steeds groter. Het is niet zo dat Apple er ondanks de ongelooflijke grote winsten er voor wat betreft sales volumes erg goed voor staat. Een stagnerende omzet van Macs en MBP’s en een daling van 20% voor de iPads.

Apple moet het dus hebben van de iPhone. Dat is behoorlijk riskant als 80% van je omzet komt van een telefoontje. We hebben allemaal gezien wat dat heeft betekent voor een bedrijf als Nokia en Blackberry.

Mijn iPhone 6 plus doet het overigens nog redelijk goed, geen nieuwe nodig en al helemaal niet ieder jaar. Het is maar een veredelde telefoon gecombineerd met een zakcomputertje. Een gadget.

@Polansky: niks. Maar ik heb toevallig wat spullen van die club en ben daarom in het wel en wee van het bedeijf geinteresseerd. Ik denk dat meer mensen hier dat zijn. Als dit bericht jou niet interesseert: voel je vrij het over te slaan hoor!

Eigenlijk betekent dat dat de prijs voor een iPhone nog hoger kan.

[quote=polansky url=http://www.onemorething.nl/community/topic/784-miljard/#post-3034864 time=1485942076]En… Wat schiet jij daar mee op Ruud?

Je kunt ook zeggen dat ze je weer een poot hebben weten uit te draaien. Dat is inderdaad best knap van Apple, dat ze ondanks die absurde prijzen telkens weer van die gekkies weten te vinden die er een klein kapitaal voor over hebben om te kunnen showen met hun laatste iPhone.

Apple moet het dus hebben van de iPhone. Dat is behoorlijk riskant als 80% van je omzet komt van een telefoontje. We hebben allemaal gezien wat dat heeft betekent voor een bedrijf als Nokia en Blackberry.

Mijn iPhone 6 plus doet het overigens nog redelijk goed, geen nieuwe nodig en al helemaal niet ieder jaar. Het is maar een veredelde telefoon gecombineerd met een zakcomputertje. Een gadget.
[/quote]

Als ik het goed heb ben jij dus ook een ‘gekkie’? Daar heb jij neem ik aan een ‘absurde prijs’ voor betaald?

Apple vergelijken met Nokia en Blackberry is onterecht. Nokia en Blackberry hadden maar 1 trucje: Apple heeft er een groot aantal meer (laptops, desktops, tablets, clouddiensten, applemusic, applepay, etc.). Neemt niet weg dat de telefoon een groot deel van de omzet is en dat ze daar deels afhankelijk van zijn, maar gelukkig bezitten ze de productielijnen niet zelf. Ze kunnen zonder al teveel erg stoppen met de telefoon en gewoon de andere diensten en producten blijven aanbieden.
Dat laatste maakt precies het verschil met de 2 bedrijven waarmee je Apple vergeleek.

Blijkbaar heb je geen flauw idee wat Nokia en BlackBerry doen.

Nokia heeft afscheid genomen van mobiele telefoons en zich toegelegd op netwerkinfrastructuur en navigatiediensten. Het draait tegenwoordig een omzet van €12,5 miljard en ongeveer €1,2 miljard winst.

Blackberry is niet enkel mobiele telefoons, maar is ook eigenaar van QNX. Die maken embedded systemen - een snel groeiende markt - voor de auto-industrie, zodat je CarPlay of Android Auto in je auto kunt gebruiken.

Geen van die bedrijven was een “one-trick pony”.

Grootste WTF-je is toch wel die 691 dollar. WTF?
Dat is gemiddeld! Dus er zijn idioten die zelfs 1000$ uitgeven voor een telefoon. Ik nie begrijp…
Geschreven op een 5,7 inch telefoon van 120€ die nagenoeg niks onder doet voor een iPhone 6 plus…

[quote=computer space url=http://www.onemorething.nl/community/topic/784-miljard/#post-3034901 time=1485949365]
Dus er zijn idioten die zelfs 1000$ uitgeven voor een telefoon. Ik nie begrijp…
Geschreven op een 5,7 inch telefoon van 120€ die nagenoeg niks onder doet voor een iPhone 6 plus…[/quote]

Ik heb hier een Fiat Punto staan van €6000 die nagenoeg niks onder doet voor een BMW.

Je lult!

Nog geen redactie reactie van OMT over de gunstige kwartaal cijfers van Apple, …
wel Hollands negatieve commentaren, zoals gewoonlijk…

Wat is dat dan?

http://www.onemorething.nl/2017/02/recordcijfers-q1-2017/

Je zit gewoon weer friemelen om niets. :wink:

MoNdO GeNeRaToR “…k heb hier een Fiat Punto staan van €6000 die nagenoeg niks onder doet voor een BMW.”

Helemaal mee eens. Dezelfde vergelijking.
Waar kom je het verst mee? Hoeveel ruimte heb je nodig? Met welke voel je jezelf het prettigst enz. Samenvattend: wat mis je in feite bij de onderste. Niks!

Blijkbaar heb je geen flauw idee wat Nokia en BlackBerry doen.

Nokia heeft afscheid genomen van mobiele telefoons en zich toegelegd op netwerkinfrastructuur en navigatiediensten. Het draait tegenwoordig een omzet van €12,5 miljard en ongeveer €1,2 miljard winst.

Blackberry is niet enkel mobiele telefoons, maar is ook eigenaar van QNX. Die maken embedded systemen - een snel groeiende markt - voor de auto-industrie, zodat je CarPlay of Android Auto in je auto kunt gebruiken.

Geen van die bedrijven was een “one-trick pony”.[/quote]

Ik ben zeker geen kenner van beide bedrijven, maar ik vermoed dat Nokia zich heeft toegelegd op andere zaken nadat de telefoon-tak minder ging lopen. Dat Blackberry eigenaar is van een ander bedrijf is mooi, maar zegt weinig over de prestaties van Blackberry.