A3 scanner van Mustek

Wie heeft er ervaring met de Mustek Scanner Scanexpress A3 USB?

De mensen bij Mustek?

leuk bedacht. maar even serieus...

Eigenlijk was ik bloedserieus.

Vraag: Wie heeft er ervaring met Mustek.
Antwoord: Ik

En dan ben je wijzer geworden?

Ik neem aan dat je
A: problemen hebt
B: wilt weten hoe iets werkt
C: de Mustek het niet doet op je Mac

Antwoord op al die dingen zijn bij Mustek terug te vinden.

Wat betreft support voor de Mac: die is er niet volgens mij.
http://www.mustek.com/supportdrivers.aspx?model=A3%20USB&category=Scanner&series=USB%20Port

tamelijk onzinnige reactie KW

Maar goed ook aan mijn reactie heb je niet veel. Ik sluit me aan bij Mujeres om eens te horen wat de ervaringen met een A3 Mustek scanner zijn. Ik heb zelf regelmatig behoefte aan een A3 scanner en wil wel eens weten of deze te gebruiken is onder OSX. De informatie van de fabrikant wil wel eens onvolledig zijn.

Het lijkt mij dat de reactie zéér zinnig is.

De informatie van Mustek is namelijk HEEEEEL duidelijk; geen OSX support te verwachten van hen.
Dus me dunkt dat de reactie om eens bij Mustek te kijken niet zo heel dom is?

Omdat jullie Mustek niet helemaal vertrouwen zo te horen:
http://www.kieskeurig.nl/review/A6726F85EBDE807BC12570B90052DE4F.htm
http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=15268

Maar mischien helpt dit (hoewel ik er niets van snap):
http://www.pauljholden.com/wordpress/?p=1159

Ik heb regelmatig meegemaakt dat er geen OSX support is volgens de fabrikant. Vervolgens blijkt het ding hetzij gewoon te werken, hetzij met Vuescan hetzij met een ander tooltje toch aan de praat te krijgen. vandaar dat het me inderdaad een goede vraag lijkt aan medemacgebruikers wat hun ervaringen zijn! Nu jij weer!

Volg mijn links en Google. Ervaringen van OSX gebruikers te over. En niet één van hen positief. Geen ondersteuning voor OSX. Hoe duidelijk wil je het hebben?

Inderdaad met zoeken en op forums navragen kom je een heel eind. Dat laatste was wat de vragensteller dan ook probeerde. Ik heb er geen probleem mee als een vraag op een forum al eens ergens anders op een ander forum blijkt te zijn gesteld. Het internet is niet statisch dus dat betekent dat er elke dag nieuwe ontwikkelingen zijn. De links die jij geeft zijn inmiddels ook niet echt meer actueel te noemen als je naar de data kijkt. Alleen op Google vertrouwen of de informatie van de fabrikant geloven is dan ook in mijn ogen geen garantie dat je het goede antwoord krijgt. Maar goed we dwalen zwaar af. Mocht er iemand zijn die de Mustek A3 scanner wel aan de praat heeft gekregen onder OSX dan hoor ik dat graag.

Edit:
Nou die laatste link die KW geeft laat inderdaad een werkbare oplossing zien om deze scanner aan de praat te krijgen. Dus bedankt daarvoor! Zo zie je maar weer, iedereen gelukkig. Nu is alleen de vraag nog of deze scanner het waard is. Ik lees niet zo’n denderende verhalen over de kwaliteit.

kijk, ik zie dat er al gereageerd is en goed ook.

hmm. ik heb bij de specificaties van de scanner gelezen dat hij compatibel is met OSX.
Dan kan je er toch wel een beetje vanuit gaan er een tooltje of een programmatje bij zit waardoor hij het ook echt doet op OSX.
ik ben net even 5 minuten aan het zoeken geweest en heb volgens mij de driver al gevonden:
http://www.mustek.de/eng_/html/treiber/scanner_scanexpress_usb.htm
misschien dat andere gebruikers hier ook iets aan hebben.

en voor reacties hebben de mensen die hem via pixmania gekocht hebben eigenlijk alleen maar positieve dingen te melden. aleen dat hij wat traag is.
zie: http://www.pixmania.nl/nl/nl/131642/art/mustek/scanner-scanexpress-a3-us.html#avisconso
en dan even bij De gebruikersmeningen voor de Scanner ScanExpress A3 USB kijken.
Die zijn toch wel goed.
reacties hierop?

ik heb nu toch al wel aardig wat forums bekeken, en ben toch tot de overtuiging gekomen dat het een niet al te beste scanner is. Of weet iemand met zo'n scanner mij te overtuigen dat hij wel goed is?

Hallo,

Wij leveren de Mustek Scanexpress A3 nu een jaar of 2 uit voorraad. (naast pixmania en conrad) De ongeveer 120 klanten welke wij de scanner hebben mogen leveren zijn onverdeeld positief over de prijs/kwaliteit verhouding van de scanner.

Wij hebben ook meerdere klanten met MAC os kunnen leveren. Mustek ondersteunt MAC in ieder geval tot OS 9. Zowel op de doos als in de support.

Het is niet zo dat Mustek geen ondersteuning levert aan MAC OS klanten. Echter alleen tot de versie omschreven op de doos (8 en 9). Men levert op dit moment overigens ook geen ondersteuning op Windows VISTA producten in combinatie met deze scanner.

Naast Vista en hogere OS versies als 9 zal Mustek je niet in de kou laten staan, men houdt echter een slag om de arm om claims te voorkomen.

Wat er ook gezegd wordt van de Mustek A3. Onze c.a 120 afnemers zijn zeer in hun sas met een goede scanner voor weinig geld.

Van de 120 stuks hebben we 1 defect gehad aan de scanner zelf. 1 losgeraakte transportband en 1 defecte voedingsadapter. Alle 3 de zaken zijn snel en naar tevredenheid opgelost.

De Mustek A3 wordt op dit moment gebruikt voor: tekeningen, technische tekeningen, platenhoes verzamelaars, zeekaarten, krantenknipsels, etsen, fotomateriaal in de meest brede zin en als voetscanner (ja ja echt!),etc,etc.

Wij leveren het apparaat net even duurder als Pixmania, maar zijn dan ook direct beschikbaar bij vragen en/of andere zaken.

Schrijvers in dit forum hebben gelijk dat deze scanner niet de beste is. Maar dat is ook niet redelijk t.o.v de prijs van andere A3 aanbieders. We hebben het in de meeste gevallen over grote verschillen in prijs.

De resolutie is overigens voldoende voor de meeste zaken en zelf meer dan dat. Inderdaad het eigen geheugen van de scanner is minimaal, het komt dus op je pc en mac en een beetje op geduld neer…Maar dat hebben we toch nog wel?

Vriendelijke groet,

Jan van Dijk
www.dijkpc.nl

Aanvulling:

de OSx staat voor versie 10 begrijp ik? Mijn verhaal betreft dan ook alleen de A3 scanexpress. dus niet de pro verise.

Het verhaal dat hij alleen onder de classic versie draait heb ik, om heel eerlijk te bekennen, ook eens eerder gehoord. Het niet draaien onder OSX kan ik echter niet bevestigen noch ontkennen.

Om het eens en vooral helder te krijgen heb ik het volgende aanbod:

Wij stellen een proefkonijn mustek Scanexpress A3 (geen pro) ter beschikking voor testen op MACOSX . De tester dient zelf zorg te dragen voor transport heen en terug. De testmachine kan gratis gebruikt worden voor de testperiode. De tester dient een testrapport te overhandigen met testomschrijvingen, analyse, bevindingen en oordeel.

Voor deelname (1 tegelijk aub) kan er contact worden gelegd via vda@dijkpc.nl refereer even aan dit forum.

Groet,

Is er inmiddels al iemand ingegaan op het aanbod om de Mustek te testen onder OSX? Ik heb hier anders wel oren naar. Ben op zoek naar een A3 scanner voor mijn broer (is voor het inscannen van tekeningen op A3).

Wat zijn evenueel nog andere opties voor hem, naast deze mustek…die ook nog enigszins betaalbaar zijn?

Gr,
Daniel

Interessant aanbod inderdaad VandijkPC. Afhalen in Kollum zit er voor mij niet bij helaas. Ben wel heel benieuwd of iemand dit gaat uitprobren en wat de ervaringen zijn! Hou ons op de hoogte AUB.

:slight_smile:

ALS BELGISCH [color=red:45c1365a84]ARCHITECT[/color:45c1365a84] EN NOG JONG EN ALLEEN BEGINNEND MET EEN ZAAK IS HET INVESTEREN IN ALLE APPARATUUR NIET ALTIJD EENVOUDIG ... DE COPY EN SCAN MOGELIJKHEID VOOR DEZE PRIJS OP A3 FORMAAT IDD VIND IK DAN OOK ZEER AANTREKKELIJK. NATUURLIJK ALS [b:45c1365a84][color=blue:45c1365a84]MAC[/color:45c1365a84][/b:45c1365a84] GEBRUIKER VIND IK HET IDD SUPER BELANGRIJK OM TE WETEN OF DIT IDD WEL DAADWERKELIJK FUNCTIONEERT. DAAROM ZOU IK OOK GRAAG DE TESTING EN RESULTATEN LEZEN VOORALEER ONDANKS DE INTERESSANTE PRIJS IETS TE BESTELLEN, ANDERS IS HET TOCH MAAR WEGGEGOOID GELD ..... TER INFO: IK WERK OP HET SYSTEEM VERSIE [b:45c1365a84][color=blue:45c1365a84]MAC OS X 10.4.9[/color:45c1365a84][/b:45c1365a84] EN ZOU GRAAG ALDUS DE ERVARING VERNEMEN OF HET DRAAIT / WERKT. GRAAG IEMANDS ERVARING ... BELGISCHE GROETEN[color=blue:45c1365a84][/color:45c1365a84] :apple:

Je capslock zit vast...

Ga daar eerst maar eens naar kijken…

Daniel,

er is no niemand concreet ingegaan op het aanbod. Onder de genoemde voorwaarden staat wat mij betreft het aanbod nog steeds.

Op de website van de fabrikant heb ik overigens de Vista drivers gevonden. Maar MAC OS gaan nog steeds maar tot 9.1.

Indien je de test wilt gaan doen. Moet je maar even aangeven hoe/wat. Rekening houdend met de voorwaarden zoals ik ze heb gesteld.

Wat mij betreft betalen wij de kosten voor verzending heen en jij die voor de terugreis.

Groet,

Jan van Dijk

Inmiddels (juli 2007) heeft Mustek de scanexpress A3 USB 1.1 uit de markt genomen. Wij hebben er nog een stuk of 6 die we gaan afprijzen.

Er zijn 2 nieuwe modellen van MUSTEK in A3 formaat. resp 600 en 1200 dpi en volledig MAC OS x compatible.

Prijzen zijn mij nog niet bekend, maar die krijgen we in de loop van de dag. Heb je interesse, laat het me dan gerust weten.

Jan van Dijk

ik ben idd wel geëinteresseerd. alleen organisatorisch ... kan dit eventueel met koerierdienst worden verzonden. ik wil best per mail een verbintenis aangaan hoe we de testprocedure regelen en dan als ik het niet geînstalleerd krijg, wil ik best voor mijn rekening met koerierdienst het produkt terugzenden. deze kosten zullen waarschijnlijk wel overeenkomen (benzine lijkt me zelfs duurder) als dit produkt A3 scanner zou kunnen werken, zou ik overgelukkig zijn. groetjes, an