AAAAHHH HELP desktop is helemaal leeg???

geen idee wat ik gedaan heb maar alle files en folders van mijn desktop staan er nu niet meer. Als ik via ' find' de naam van een map intoets waarvan ik weet dat die op mijn desktop stond vind ik m wel terug. Ik klik het symbooltje aan van mijn harde schijf en dan staat ie onder desktop. Maar als ik rechtstreeks ' desktop' aanklik geeft die aan dat deze niet kan worden geopend omdat ik onvoldoende toegansbevoegdheden heb???

wie weet raad, al mijn huidige werk staat altijd op mijn desktop

rolf.

Ben je toevallig perongeluk als een andere gebruiker ingelogd?

heb ik daarnet even gecheckt.... nee.

Is je desktop-folder per ongeluk verplaatst? Even checken in je account. In een andere folder terecht gekomen en heeft OS X een nieuwe, frisse, lege aangemaakt?

hoe check ik dat in mijn account?

maar het rare is… alles lijkt weg te zijn, maar er is niet meer schijfruimte bijgekomen en dat zijn echt een stuk of 40 GB dat dat zou moeten verschillen…

Herstel volumebevoegdheden?!

Heb je toevallig Deskshade geïnstalleerd? Dat kun je namelijk zo instellen dat je Bureabladafbeelding [b:b2fdbc8fe2]over[/b:b2fdbc8fe2] je iconen komt te staan. Heeft me ooit een halve dag aan herstarten gekost :P

wat is volumeherstel en hoe doe ik dat? nee, ik heb niks geinstalleerd , ik wilde een schermprint maken appeltjetoets, shift en de 4.... dat lukte niet dus nog een keer geprobeerd.. toen was het einde oefening.

(PANIEK!!!)

In je account zou een folder Desktop moeten staan. Deze is blauw met witte vlakjes, net als je OSX-desktop als je voor het eerst opstart. Deze folder kan je ook per ongeluk ergens heen gesleept hebben met al je desktop files en aliassen...

als ik naar mijn account toe ga, en dan op desktop klik geeft ie aan:

" De map ‘Desktop’ kan niet worden geopend omdat u onvoldoende toegansbevoegdheden hebt. "

Dat wordt toch permissies repareren, ben ik bang. Dat zou mee kunnen vallen :D

dat is heel lief dat je meedenkt maar leg ook even uit wat je bedoeld wat betekend permissies herstellen?

ik zit hier te zweten…

1. foutcode -120 wat is dat? 2. ik kan geen file's meer op mijn desktop plaatsen ik krijg dan de melding dat 'Desktop' niet kan worden gewijzigd

Je opent Schijfhulpprogramma (ik zit met een engels systeem en moet omdenken) en klikt je opstartschijf aan. Dan druk op bevoegheden repareren (repair permissions). Pruttel, pruttel, en klaar :D

Beste manier: 1 start op van OSX cd 2 Open in Bestandsmenu het item Schijfhulpprogramma 3 Als dat open is: selecteer in de linkerkolom je harde schijf en klik vervolgens rechtsonder op 'Herstel Volumebevoegdheden' 4 Wachten 5 Herstarten 6 Hopen dat 'ie 't weer doet :wink:

ik ben van het padje.. opstarten van de cd is toch herstarten en dan de c ingedrukt houden?

Kan je de zoek functie starten? (Appeltje F) Zoek ook eens de onzichtbare bestanden op. Misschien is er per ongeluk een punt voor je HD naam gekomen. Puntje verwijderen, en dan zou je alles opnieuw moeten zien staan.

Herstel Volume[b:968afb33f7]bevoegdheden[/b:968afb33f7] hoeft niet van de cd o.i.d. Doe je door Schijfhulpprogramma in Programma's/Hulpprogramma's op te starten

ik had het laatst ook. geen idee waarom. appletje + n gedaan in de Finder voor nieuw finderwindow. daar stond wel alles onder de desktop. dus sleep naar de daadwerkelijke desktop. verder nix aan de hand. weet niet wat waarom en hoe, maar sindsdien geen probleem meer gehad. pb g3 10.2.3

Probeer ook eens desktop met 1 klik te selecteren en dan via info (appeltje i) op het waarschijnlijk geloten slotje te klikken. Na je wachtwoord te hebben ingevoerd kan je weer aangeven dat je zelf alle bevoegdheden hierop wilt hebben.