AAC en Mp3 chaos in iTunes

Hallo :)

Ehm… ik was in iTunes alle mp3’s aan het converteren naar m4a. Maar en ben 2 keer gestopt daarmee… omdat ik echt mijn computer nodig had voor school! :frowning: Ja dom… ik weet het

Maar nu zit ik dus met een bibliotheek waarvan de helft twee keer er in staat, en de rest door elkaar niet geconverteert…

Weet iemand hoe ik deze chaos netjes kan krijgen?? :frowning:
Het gaat om 3500 nummertjes

Je kunt toch selecteren op aanmaak of bewerkings datum ??

Uhmm, even 2 vragen; - Waarom stop je iTunes? In OSX hoeft dat niet meer, en kun je ook doorwerken terwijl iTunes staat de converteren ;) - Ik snap eigenlijk verder niet wat je nu bedoelt met: [quote:7319eaad99]Maar nu zit ik dus met een biep[/quote:7319eaad99]

Je kunt even kijken naar de info van 1 zo’n dubbel bestand. Als het goed is,
is telkens de onderste van de 2 dubbele bestanden de geconverteerde.

• Joram

volgens mij zit er in iTunes 4.7 een optie om dubbele liedjes snel op te sporen en verwijderen. Zelf nog niet geprobeerd trouwens.

ps : duurde tijdje vooraleer ik doorhad wat die biep en gaos bedoelde (resp. bibliotheek en chaos) :wink:

Klaus

:? De nieuwste iTunes geeft je de mogelijkheid om dubbele nummer te zoeken.

Die lijst dan sorteren op soort en de MP3-tjes wissen. :slight_smile:

Dan naar je Library gaan, sorteren op soort. De MP3-tjes selecteren en die converteren naar AAC.

Maar eh… waarom zou je dat doen? Het is kwaliteitsverlies (WAV naar MP3) op kwaliteitsverlies (MP3 naar AAC) :expressionless:

Pieter

[quote:0a4614b49c="joram"]Uhmm, even 2 vragen; - Waarom stop je iTunes? In OSX hoeft dat niet meer, en kun je ook doorwerken terwijl iTunes staat de converteren ;) - Ik snap eigenlijk verder niet wat je nu bedoelt met: [quote:0a4614b49c]Maar nu zit ik dus met een biep[/quote:0a4614b49c]

Je kunt even kijken naar de info van 1 zo’n dubbel bestand. Als het goed is,
is telkens de onderste van de 2 dubbele bestanden de geconverteerde.

• Joram[/quote:0a4614b49c]

Ik stopte iTunes omdat ik ging video bewerken die aantal Gbtjes groot zijn…
Maar het klopt dat de onderste van de 2 dubbele nummers de aac is. Maar dubbele en nummers die nog niet geconverteerd zijn die staan allemaal door elkaar.
Hoe kan ik verder gaan met alles naar aac converteren, zonder dat ik de nummers doe die ik al heb gehad…

[quote:0a4614b49c]volgens mij zit er in iTunes 4.7 een optie om dubbele liedjes snel op te sporen en verwijderen.
Zelf nog niet geprobeerd trouwens.

ps : duurde tijdje vooraleer ik doorhad wat die biep en gaos bedoelde (resp. bibliotheek en chaos)

Klaus[/quote:0a4614b49c]

• Dubbele nummers optie… super handy! :slight_smile:
  • En verder heb je gelijk… :sealed: De tiener chat taal schaad mijn Nederlands.

[quote:0a4614b49c]Maar eh… waarom zou je dat doen? Het is kwaliteitsverlies (WAV naar MP3) op kwaliteitsverlies (MP3 naar AAC)

Pieter[/quote:0a4614b49c]

Volgens mij is de kwaliteits verlies toch niet erg extreem…? Maar aac is volgens mij wel beter voor mijn schijfruimte en iPod… of heb ik het mis, en ben ik erg dom bezig? :moe:

Je kan ook nog een slimme 'biep' aanmaken en dan bij soort mp3 invullen. Ik zit nu achter een windows machine en daar kan ik het niet testen, ik doe het nu even uit m'n hoofd.

Dat is ook een slim idee!! :)

[quote:662f757e38="@GHB"]Je kan ook nog een slimme 'biep' aanmaken en dan bij soort mp3 invullen. Ik zit nu achter een windows machine en daar kan ik het niet testen, ik doe het nu even uit m'n hoofd.[/quote:662f757e38]

Oke… dan heb ik alle mp3tjes… maar de helft is al in aac geconverteerd… help :stuck_out_tongue:

[quote:3cd083eadc="Blue87"][quote:3cd083eadc="@GHB"]Je kan ook nog een slimme 'biep' aanmaken en dan bij soort mp3 invullen. Ik zit nu achter een windows machine en daar kan ik het niet testen, ik doe het nu even uit m'n hoofd.[/quote:3cd083eadc]

Oke… dan heb ik alle mp3tjes… maar de helft is al in aac geconverteerd… help :P[/quote:3cd083eadc]

Dan gooi je alle AAC-tjes toch weg en begin je opnieuw :stuck_out_tongue:

[quote:1f096dac1f="pieter010"]Die lijst dan sorteren op soort en de MP3-tjes wissen. :-)[/quote:1f096dac1f] Kijk daarmee uit. Die "double-check" kijkt alleen op artiest & nummer. Dus als je van 1 nummer een origineel en een live-uitvoering en een mix hebt, loop je kans dat je meer kwijt bent dan je lief is.