AAC naar CD met muziek

Als ik eerst een muziek CD in iTunes importeer (met AAC compressie) en dan op een gegeven moment hier weer een muziek CD van wil branden, sleep ik de AAC bestanden vanuit het iTunes venster naar het Audio venster in Toast 5.de.laatste Na het branden gebeurt het toch (te)regelmatig dat de Cd niet herkend wordt door een Cdspeler. Dit gebeurt dan op diverse spelers. Heeft iemand anders hier ook last van of kan ik beter een andere route kiezen naar een copie Cd. AAC gebruik ik om m'n harde schijf van m'n iBook niet te snel te laten vollopen.

Michel

ik zou zeker eerst eens proberen een audio cd vanuit iTunes te branden.(eerst een playlist aanmaken, deze selecteren en dan burn) Als dat wel goed gaat dan heeft toast misschien moete met het AAC format.

Gaat dat dan naar een externe CDwriter? Kan het nu niet uitproberen vandaar deze vraag nu.

welk merk cd's gebruik je?

wat voor cd's gebruik je? dat maakt ook nogal wat uit

De Sony CD-R 700 MB (Witte voorkant)

heb ik geen ervaring mee, maar dat zal het wel niet zijn. cd branders kunnen ook gewoon "op" zijn. hoeveel heb je er al mee gefikt?

je zou de AAC eerst kunnen converteren naar AIFF formaat in iTunes en dan naar Toast slepen.

heb hier ook al eerder wat over gepost: bij cd-r en dvd-r gaat niet om het merk. Het gaat veel meer om de fabriek waar de cd's vandaan komen. Er worden regelmatig tests gedaan. De fabiek waar bijv philips Silverline vandaan komen wordt goed bevonden, zelfde fabriek is ook bijv. Taiyo Yuden. Dit is dus weer een hele andere kwaliteit dan andere types van philips! Let dus niet op merk, maar op het type ik heb met bovenstaande types (fabriek) goede ervaringen. Ik brand heel veel cd's en dvd's en stuur regelmatig masters naar fabrieken. Dit gaat eigenlijk altijd goed met deze cd's. Ook gebruik ik regelmatig backup cd's ouder dan 5 jaar, en dat gaat ook nog prima. en dan de snelheid.... lager is niet altijd beter. Er is ook meer afwijking als de cd langzaam draait. tussen de 2 en 4 speed is ok

[quote:2a1e0f0b2c="MGFotostudio"]Gaat dat dan naar een externe CDwriter? Kan het nu niet uitproberen vandaar deze vraag nu.[/quote:2a1e0f0b2c]

ja, doe ik zelf ook, geen probleem

Ik snap niet waarom je niet gewoon iTunes gebruikt om te branden of gewoon via de finder? Lijkt me een heleboel rompslomp voor niets omdat via toast te doen. Ik heb sinds panther nog geen enkele CD gefikt via toast. Alles via de finder of iTunes en nog geen enkele CD gehad die het niet deed.

Het is voor mij dus nieuw dat je een Cd ook buiten toast om kan branden. Heb dus alleen een externe Cdwriter. Ga het morgen direct even proberen.

Da's wel reclame voor Toast! dat mensen niet eens weten dat je met het OSX kan branden... elke mac tegenwoordig wordt standaart geleverd met een brander(op de emac na ofzo) dan zou het toch een schande zijn dat je niet vanuit het besturingssysteem kan branden! laat staan dat je er 3rd party software voor moet aanschaffen.!

[quote:645244fca3="jeroenimo"]... elke mac tegenwoordig wordt standaart geleverd met een brander(op de emac na ofzo) dan zou het toch een schande zijn dat je niet vanuit het besturingssysteem kan branden![/quote:645244fca3]

Och… er gebeuren vreemdere dingen… iedere iBook wordt standaard geleverd met een aansluiting voor een tweede scherm, inclusief de benodigde kabel. Toch kon ik nergens in de doos dat tweede scherm vinden. :stuck_out_tongue:

Heb inmiddels geprobeerd om zonder Toast een Cd te branden naar een externe Cd-brander. Maar als ik in iTunes op het brandicoontje klik krijg ik een melding" Brander of brandersoftware niet gevonden". Ook in de Finder blijft in het menu Archief "Brand schijf" grijs, dus niet te gebruiken.

Wie o wie. Bij andere schijnt het wel te werken. Of gaat dat alleen naar een interen Cdwriter?

twee dagen geleden nog gebrand met een externe brander op een antiek macje met itunes 4.2. welke versie van itunes heb je en welk systeem..? anders met toast branden ... gaat altijd goed!

J