AAC naar MP3-cd mogelijk?

Ik ben net geswitched en helemaal blij! Vol goede moed 5 Gb aan AAC geïmporteerd... wil ik een MP3 cd branden... kan dat niet!

Weet iemand een mogelijkheid om AAC naar MP3 te converteren of ben ik nu “veroordeeld” tot een IPod en kan ik mijn vrienden niet meer blij maken???

Je kan je aac bestanden omzetten naar mp3 in iTunes.

In de voorkeuren bij importeren voor mp3 kiezen.

→ je aac bestanden selecteren in iTunes
→ in menu geavanceerd kiezen voor converteer selectie naar mp3
→ voorkeuren branden mp3-cd aanvinken…

Branden maar

Hier gaat er echter nog meer kwaliteit verloren, het is beter van het
origineel (WAV of AIFF) te converteren naar MP3 of AAC!

Als je veel muziek uitwisselt met vrienden die een pc of mp3-speler bezitten kun je er beter voor kiezen om je muziek in .mp3 te importeren.

In [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=4814]dit topic[/url] is al een interessante discussie geweest over de voor- en nadelen van MP3 en AAC. Misschien ook interessant om eens door te lezen. AAC schijnt (ik vind persoonlijk van niet) kwalitatief beter te zijn bij een bestand van dezelfde grootte, maar dan heb je eigenlijk ook wel alle voordelen gehad. Ik zou zeggen, "stick to MP3" en laat dat AAC lekker de moord stikken.

ter info: Groot nadeel van AAC>MP3 conversie is de herhaalde datareduktie.... Datareduktie is erg "dom"; een gereduceerd bestand (als aac of mp3) wordt rustig nogmaals bewerkt, dus als je een aac naar mp3 converteerd gaat de kwalitieit (nog) verder achteruit.

dus: Als je je vrienden echt blij wilt maken, moet je de totale conversie tot 1 keer te beperken, anders heb je wel veel kwaliteitsverlies.
Zoals IRuben al schreef; blijf bij MP3, dat is tenminste algemeen geaccepteerd als standaard.

[quote:6f6f0edd5b="iRuben"]AAC schijnt (ik vind persoonlijk van niet) kwalitatief beter te zijn bij een bestand van dezelfde grootte, maar dan heb je eigenlijk ook wel alle voordelen gehad. [/quote:6f6f0edd5b]

AAC is echt wel beter en compacter.