AAC naar MP3 converteren

Ik heb een AAC bestandje in iTunes staan, maar dat wil ik graag naar MP3 converteren omdat de telefoon waarop ik het wil zetten, alleen MP3 bestanden kan afspelen. :(

Hoe doe ik dat het makkelijkst? Van MP3 naar AAC lukt wel, maar andersom…???

Alvast beddankt.

Kan gewoon in iTunes. Even via Preferences instellen dat je naar mp3 wil converteren, en vervolgens het AAC bestandje (rechtermuisklik) converteren.

In Voorkeuren iTunes: tab 'Importeer' selecteren 'Importeer met: MP3 codering'. Dan in je balk bovenin: Geavanceerd -> Converteer selectie naar MP3 (of ctrl-klik op bestand).

Maar dan begint pas het moeilijke gedeelte natuurlijk! :wink:

Wat voor mp3 encoder zit er eigenlijk in iTunes?

(Ik heb al mijn klassieke muziek op de computer staan in mp3; de geluidskwaliteit is bij die muziek erg belangrijk. Afgezien van het aantal kbps van een mp3-bestand is er nog een erg groot verschil tussen de encoders. Ik gebruikte op M$ Windows altijd een LAME plugin in WinAmp.)

je kan toch ook op een of andere manier doen: Geavanceert -> Converteren -> naar mp3 ofzo. Moet je wel eerst de gewenste liedjes selecteren.

Inderdaad ja... En dan gebruik ja al een aantal jaartjes iTunes he... :?

In ieder geval bedankt…

[quote:d6df697d2a="Beethoven"]Wat voor mp3 encoder zit er eigenlijk in iTunes? ik gebruikte op M$ Windows altijd een LAME plugin in WinAmp.[/quote:d6df697d2a] iTunes heeft een eigen encoder, die eigenlijk helemaal niet slecht is. Maar er is ook een LAME plugin.

de encoder van itunes, is die van het Frauenhofer instituut, apple heeft daar een licentie voor gekocht. Het Frauenhof instituut is de uitvinder van het mp3 formaat.

Het is ook mogelijk om de LAME codec in iTunes te gebruiken, macosxhints.com heeft een hint waarin dat staat beschreven.

obi